اخبار خودرو ، آستون مارتین در اوایل تابستان سال جاری خبر تولید ۹۹ دستگاه از آستون مارتین ونکوئیش زاگاتو را اعلام کرده بود. و اکنون خبر خوش برای هواداران این کوپه انگلیسی این است که آستون مارتین قصد دارد به همان تعداد از نسخه رودستر این مدل با نام آستون مارتین ونکوئیش زاگاتو وولانت را تولید نماید.

آستون مارتین ونکوئیش زاگاتو وولانت

آستون مارتین ونکوئیش زاگاتو وولانت

زاگاتو وولانت آخر هفته جاری در گردهمایی پبل بیچ رونمایی خواهد شد. همانند نسخه کوپه در این رودستر نیز از موتور قدرتمند ونکوئیش ۶ لیتری V12 به قدرت ۵۶۸ اسب بخار استفاده شده است. با اینکه تغییراتی روی این موتور اعمال شده و قدرت آن به ۵۹۲ اسب بخار رسیده اما شتاب صفر تا صد زاگاتو وولانت ۳٫۷ ثانیه میباشد و این دو دهم ثانیه کندتر نمونه کوپه است که علت اصلی آن را میتوان فرم آئرودینامیک هموارتر در زاگاتو کوپه دانست.

آستون مارتین ونکوئیش زاگاتو وولانت

آستون مارتین ونکوئیش زاگاتو وولانت

مه شکن های LED که به علامتی خاص در طراحی آستون مارتین بدل شده به همراه رکاب ها و لبه های جلو و عقب فیبرکربنی که دورتا دور خودرو را محصور کرده از دیگر ویژگی های ظاهری زاگاتو وولانت میباشد. دو محفظه در عقب خودرو و دقیقا در پس پشت سری صندلی های عقب قرار دارد که به عنوان محفظه بار از آن استفاده میشود. در داخل کابین شما میتوانید نشان Z را روی پشت سری ها و در کنسول وسط مشاهده کنید.

آستون مارتین ونکوئیش زاگاتو وولانت

آستون مارتین ونکوئیش زاگاتو وولانت

خریداران میتوانند با سفارش تزیینات و تجهیزات خاص که توسط بخش ویژه آستون مارتین تدارک دیده شده زاگاتو وولانت خود را سفارشی کنند. از جمله این موارد قطعات فیبرکربنی داخل خودرو، چرم ویر استفاده شده در صندلی و تزیینات برنزی خواهد بود.

آستون مارتین ونکوئیش زاگاتو وولانت

آستون مارتین ونکوئیش زاگاتو وولانت

تحویل هر دو نوع کوپه و رودستر در سال آینده آغاز خواهد شد و تمام خودروها در تاسیسات مرکزی آستون مارتین در گایدون انگلیس تولید خواهد شد.


 اخبار خودرو ، ابعاد این کانسپت عبارت است از ۵۷۰۰ میلی متر طول، ۲۱۰۰ میلی متر عرض و ۱۳۲۸ میلی متر ارتفاع. هرچند طول آن به اندازه رقم ۶ متر گفته شده در تبلیغات نبود اما هنوز هم یک کوپه بسیار بزرگ است.

مرسدس میباخ 6

مرسدس میباخ ۶

با وجود چنین ابعاد عظیمی آرایش داخلی سرنشینان آن به صورت ۲+۲ خواهد بود و ورود و خروج به داخل آن از طریق درب هایی است که به صورت گالوینگ و از بالا باز میشوند.

مرسدس میباخ 6

مرسدس میباخ ۶

در داخل کابین راننده و سرنشینان با یک داشبورد محدب احاطه شده اند. این فضا به گونه ای طراحی شده که احساس حضور در یک سالن ۳۶۰ درجه را به انسان القا میکند.

مرسدس میباخ 6

مرسدس میباخ ۶

سرنشینان در صندلی‌های عمیق نشسته و از طریق سیستم واقعیت مجازی می‌توانند تمامی اطلاعات را روی شیشه جلو مطالعه کنند. با این ‌وجود درحالی‌که مرسدس بنز در مدل‌های تولیدی خود به‌آرامی در حال کنار گذاشتن صفحه آمپرهای سنتی و استفاده از نمایشگرهای لمسی بجای آن است اما در کانسپت میباخ ۶ همچنان دو دایره سنتی صفحه آمپر وجود دارد. جهت افزایش جنبه‌های لوکس خودرو نیز در جای‌جای اتاق از تریم‌های چوبی متعددی استفاده‌شده است.

مرسدس میباخ 6

مرسدس میباخ ۶

گوردن واگنر مدیر طراحی دایملر درباره ظاهر کشیده این میباخ میگوید : « طراحی آن بسیار هوشمندانه بوده و شکل آئرودینامیک آن کاملا در راستای فلسفه طراحی ما قرار دارد. »

مرسدس میباخ 6

مرسدس میباخ ۶

این کانسپت بر روی چرخ های بزرگ ۲۴ اینچی آلیاژی سوار شده که پیش از این در کانسپت IAA که در سال ۲۰۱۵ در نمایشگاه فرانکفورت عرضه شده بود نیز بکار گرفته شده است. ترکیب آئرودینامیک این چرخ ها در کنار پره های آلومینیومی ظاهری متفاوت به آن بخشیده است.

مرسدس میباخ 6

مرسدس میباخ ۶

در زیر درب صندوق کشیده آن فضایی برای قرار گرفتن دو چمدان مسافرتی در نظر گرفته شده که به طور اختصاصی برای این میباخ تولید شده اند. همچنین در پشت شیشه عقب فضای کوچکی برای قرار گرفتن دو شیشه مشروب وجود دارد.

مرسدس میباخ 6

مرسدس میباخ ۶

برای هریک از چرخ های این کانسپت از یک موتور الکتریکی استفاده شده که مجموعا ۵۰۰ کیلووات قدرت تولید میکند. گفته شده شتاب صفر تا صد این کوپه کانسپت در حدود ۴ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

مرسدس میباخ 6

مرسدس میباخ ۶

یک باتری ۸۰ کیلووات ساعتی در کف خودرو جاسازی شده که به گفته مقامات دایملر میتواند انرژی لازم برای حرکت خودرو را طی ۵۰۰ کیلومتر تامین کند. میباخ ویژن ۶ از شارژ جریان مستقیم سریع پشتیبانی میکند. با استفاده از این روش میتوان انرژی لازم برای صد کیلومتر مسافت را طی ۵ دقیقه در باتری های آن شارژ کرد. این کوپه کانسپت همچنین از قابلیت شارژ معمولی و شارژ وایرلس نیز برخوردار است.


مشخصات جک S2 محصول جدید کرمان‌ موتور

دوشنبه 25 مرداد 1395 12:54 ب.ظ

اخبار خودرو ،شرکت کرمان موتور اولین نمونه های خودرو JAC S2 را وارد بازار ایران کرده تا در آینده نزدیک سهم بیشتری از بازار خودروهای کراس اوور را در اختیار بگیرد.

۲۶۷۵۸

این خودروساز ایرانی که طی سالهای اخیر به واسطه عرضه خودرو های JAC در بازار ایران توانسته است به جایگاه قابل قبولی در این صنعت دست پیدا کند، اکنون تلاش می کند تا با عرضه JAC S2 جایگاه خود را در کلاس کراس اوورها تثبیت کند.

مدل S2 که یک کراس‌اوور محسوب می‌شود، ظاهر جذاب و طراحی دینامیکی دارد. این خودرو در خط تولید کارخانه، پایین‌تر از مدل S3 قرار می‌گیرد و تنها از یک گزینه پیشرانه بهره می‌برد. دو گزینه CVT و ۵ سرعته دستی نیز به عنوان گزینه‌هایی برای جعبه‌دنده خودرو در دسترس هستند. این خودرو اولین بار در نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۵ معرفی و پس از مدتی یعنی در سپتامبر ۲۰۱۵، برای بازار چین عرضه شد.

موتور ۱٫۵ لیتری این خودرو از ده پیشرانه برتر بازار چین محسوب می‌شود. نسل جدید این موتور از ۱۶ تکنولوژی مختلف بهره می‌برد. ترکیب این فناوری‌ها باعث می‌شود که عملکرد کلی خودرو بهبود یابد و تولید مواد آلاینده و هم‌چنین صدای اضافی آن، بسیار کاهش یابد.

این خودرو در بازار جهانی حدود ۱۰ هزار دلار قیمت دارد .کرمان‌موتور در نظر دارد، در آینده‌ای نزدیک این محصول را در بازه قیمتی کم‌تر از ۵۰ میلیون تومان روانه بازار ایران کند. با این تفاسیر، JAC S2 رقیب‌هایی مانند دانگ‌فنگ H30 کراس، ام‌وی‌ام X22 و راین D60 را پیش‌رو دارد.

مشخصات نسخه در نظر گرفته‌شده برای بازار ایران را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

 

وضعیت انتقال قدرت

موتور جلو–دیفرانسیل جلو

تعداد و آرایش سیلندرها و سوپاپ‌ها

۴ سیلندر خطی–۱۶

حجم موتور (cc)

۱۴۹۹

بیشینه قدرت (hp/rpm)

۶۰۰۰/۱۱۲

بیشینه گشتاور (nm/rpm)

(۴۵۰۰-۳۵۰۰)/۱۴۶

وزن خالص (Kg)

۱۱۵۵

نوع جعبه دنده

۵ سرعته دستی

بیشینه سرعت (Km/h)

۱۷۰

شتاب صفر تا صد (Sec)

مصرف سوخت ترکیبی(L/100km)

۶٫۵

حجم مخزن سوخت(L)

۴۲

حجم صندوق بار (L)

۴۵۰

اندازه چرخ

۲۰۵/۵۵R16

ترمز های جلو و عقب

دیسکی

سیستم فرمان

برقی

تعلیق جلو

مستقل مک‌فرسون

تعلیق عقب

میله پیچشی نیمه‌مستقل

طول×عرض×ارتفاع(mm)

۴۱۳۵×۱۷۵۰×۱۵۵۰

فاصله بین دو محور(mm)

۲۴۹۰

فاصله از سطح زمین(mm)

۱۲۰

کد و تیپ

Intelligent

Luxury

کیسه هوا

راننده و سرنشین جلو

راننده و سرنشین جلو

/سایرتجهزیات ایمنی

هشداردهنده وضعیت باد تایرها، صندلی‌های عقب با کمربند سه نقطه‌ای، ایموبیلایزر، سنسور و دوربین دنده‌عقب

صندلی‌های عقب با کمربند سه نقطه‌ای، ایموبیلایزر، سنسور دنده‌عقب

سیستم‌های کمکی

ABS،EBD،ESC،HBA،HAC

ABS،EBD،ESC،HBA،HAC

صندلی‌ها

روکش چرمی، تنظیم ارتفاع

تنظیم ارتفاع

سیستم صوتی و تصویری

رادیو، سیستم صوتی با درگاهUSBوAUXبه همراه هندفری بلوتوث و ره‌یاب ماهواره‌ای، قابلیت اتصال بهiPod

رادیو، سیستم صوتی با درگاهUSBوAUX

آینه‌ها و شیشه‌ها

تنظیم الکترونیکی آیینه‌های کناری، گرم‌کن آیینه‌های کناری

تنظیم الکترونیکی آیینه‌های کناری

چراغ‌ها

روشنایی در روز، مه‌شکن‌های عقب و جلو، قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو،

روشنایی در روز، مه‌شکن‌های عقب و جلو، قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو،

سایر امکانات

دکمه‌های کنترلی روی فرمان، کامپیوتر سفری، کروز کنترل

دکمه‌های کنترلی روی فرمان، کامپیوتر سفری، کروز کنترل

a9eee2gubuwnp3zdvwxshocafw9430ij11pmy5


 اخبار خودرو ، سال گذشته نمایشگاه ژنو میزبان کانسپت سوآی بود که به گفته کارشناسان میتوانست مبنای نسل بعدی میکرا باشد و اکنون با مشاهده تصاویر میکرا متوجه میشویم این ادعا تا حد زیادی صحیح بوده است. میکرای جدید درازتر، پهن تر ولی کم ارتفاع تر از نسل فعلی است و چراغ های کشیده، جلوپنجره V شکل به کار رفته در خانواده نیسان به همراه خطوط و زوایای تیز استفاده شده بر روی سپر همه نشان دهنده اتومبیلی اسپرت تر هستند.

nissan_micra_-_front_watermarked

تصاویر جاسوسی گرفته شده از نمونه آزمایشی نیز با وجود استتار سنگین حاکی از پایین تر بودن سقف خودرو داشت. در نمای عقب نیز شباهت ها به کانسپت سوآی مشاهده میشود و چراغ های عقب خوش استایل به همراه اسپویلر سقف باز هم از روح اسپرتی حاکم بر نسل جدید میکرا خبر میدهد.

nissan-micra-001

با توجه به عدم اقبال به میکرا در بازار اروپا به ویژه نسبت به طراحی داخلی و کاهش فروش نسل فعلی آن، اعمال این حجم از تغییرات و دگرگونی ها طبیعی به نظر میرسد تا نیسان بتواند با نسل جدید میکرا هم ذهنیت قبلی مشتریان را تغییر دهد و هم به فروش بالاتری دست یابد.

nissan-micra-003

همانند نسل جدید نیسان جوک، در میکرا نیز از پلتفرم مشترک نیسان و رنو برای اتومبیل های کوچک یعنی CMF-B استفاده شده است. و باز هم همانند نسل جدید نیسان جوک، میکرا نیز مشتریان جوان و اهل مد را به عنوان جامعه هدف اصلی خود قرار داده است که این موضوع را میتوان از رنگ های متعدد بدنه و انتخاب های گوناگون در طرح های داخلی متوجه شد.

nissan-micra-002

طراحی داخلی میکرای جدید کمک خواهد کرد تا بتواند با محصولاتی چون فولکس پولو و کیا ریو به رقابت بپردازد. جنس مواد بکار رفته بهتر شده و در رده های تجهیزاتی بالاتر از چرم نیز استفاده شده است. همچنین نصب سیستم های ارتباطی سرگرمی جدید که قابلیت اتصال به گوشی های همراه را دارد نیز میتواند به جلب نظر مشتریان کمک کند.

nissan-micra-007 (1)

همانطور که گفته شد میکرا ۲۰۱۷ بر روی پلتفرم CMF-B نصب شده و استفاده از سه پیشرانه برای آن قطعی است. موتور یک لیتری ۳ سیلندر توربوی بنزینی، موتور ۱٫۵ لیتری دیزل که محبوب ترین نمونه در خط تولید است و موتور ۱٫۶ لیتری بنزینی توربو به قدرت ۱۹۰ اسب بخار که اوج توانمندی های میکرا را به نمایش خواهد گذاشت و احتمالا یک نسخه هیبریدی را نیز باید به این فهرست افزود.

فروش نسل جدید میکرا از ابتدای سال ۲۰۱۷ آغاز شده و انتظار میرود قیمت پایه آن چیزی در حدود ۱۰ هزار پوند باشد.


 اخبار خودرو ،در نمایشگاه هفته گذشته مشهد و در سالن سایپا ۲ دستگاه کراس اوور فرانسوی با برند سیتروئن حضور داشت. این خودروها که به سفارش بازار چین طراحی شده است، بزودی با اصالت و کیفیت اروپایی وارد بازار ایران می شود.

C4 اِیر کراس که باطنی مشابه با میتسوبیشی ASX دارد احتمالا با قیمتی بین ۱۷۰ الی ۱۹۰ میلیون تومان به بازار می آید. این خودرو به موتور دو لیتری ۱۵۰ اسب بخار مجهز است و گیربکس CVT دارد. سیستم انتقال قدرت آن بین چهار چرخ فعالیت می کند و مانند ASX قابلیت تعویض دنده از پشت فرمان را دارد. طراحی به روز و کیفیت ساخت مناسب باعث شده تا بسیاری از بازدید کنندگان به دنبال شرایط فروش آن باشند. ولی با توجه به این قیمت گذاری، بسیاری خرید این خودرو را خارج از منطق می دانند.

ggunwshsjnghq4t6tg1jj2q58bkjrcwbfktldqjd8vxbl2hwjarzw5rz5h

کمی آن طرفتر C3 XR سیتروئن حضور دارد که به موتور ۱٫۶ لیتری توربو ۱۶۰ اسب بخار مجهز است. قیمت گذاری این خودرو حدود ۸۵ میلیون تومان اعلام می شود. C3 XR برخلاف برادر بزرگتر خود به عنوان یک خودرو خوش قیمت در نمایشگاه شناخته می شود و از الان مشخص است که به رقابت با پژو ۲۰۰۸ مشغول می شود. احتمالا این خودرو در اوایل سال ۹۶ وارد بازار می شود. در آن روزها این خودروها می توانند برای چینی های بازار خطر اساسی محسوب شوند. موتور توربو و پر قدرت این خودرو با گیربکس اتوماتیک آن می تواند نیاز بسیاری از مصرف کنندگان خودروهای کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان را برآورده کند.

iffgin0vpdgvjln02cnbwofbw9wdvxaf9bb6r5q5


 اخبار خودرو ،در گرماگرم روزهای تابستان ۹۵ ، خاطرات لحظات خوب شما با خرید خودروهای باکیفیت و زیبای فرانسوی « رنو » هیجان انگیزتر می شود.

شرکت نگین خودرو با ارائه شرایط فروش بسیار جذاب از خریداران برند رنو استقبال می کند.  بیمه بدنه رایگان و ۵۰ هزار کیلومتر سرویس دوره ای رایگان هدیه خریدهای نقدی، و وام بدون بهره و پیش پرداخت های ۱ تا ۳ مرحله ای از مزایای خرید اقساطی محصولات رنو است. در عین حال تحویل ۱۵، ۳۰ و ۶۰ روزه برای خریدهای نقدی و اقساطی قابل انتخاب است، ضمن اینکه فرصت سرمایه گذاری با سود چشمگیر ۲۸٫۵ درصد نیز برای خودرو های رنو با مدل ۲۰۱۷ هم اکنون فراهم شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی وبسایت رسمی شرکت نگین خودرو www.neginkhodro.com مراجعه فرمائید.

RENAULT-Fluence-rear 2



بررسی بی ام و i3 2016 ، هیجان از نوع برقی

سه شنبه 12 مرداد 1395 04:06 ب.ظ

اخبار خودرو ، عبارت ۹۴Ah درباره معرف ظرفیت باتری های جدید آن میباشد که توسط بی ام و و با همکاری گسترده سامسونگ توسعه داده شده است. این مجموعه جدید باتری که در زیر خودرو قرار داد از نظر ابعاد فرقی با نمونه قبلی نمیکند اما از نظر ظرفیت انرژی ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

بی ام و i3 94Ah

بی ام و i3 94Ah

به گفته بی ام و این باتری ها با ظرفیت ۳۳ کیلو وات ساعت برد i3 را از ۱۱۸ به ۱۹۵ مایل افزایش داده که این مطلب در آزمایشات رسمی در موسسه های اروپایی به اثبات رسیده است. البته بی ام و شرایط خاص و استاندارد حاکم بر این آزمایش ها را نیز خاطرنشان کرد و گفت در شرایط واقعی شهری برد این خودرو تنها به ۱۲۴ مایل خواهد رسید. طبیعی است این برد بسته به شرایط جاده و رانندگی داشته و در هوای سرد و استفاده از گرم کننده ها یا هوای گرم و استفاده از تهویه مطبوع باز هم کاهش می یابد.

بی ام و i3 94Ah

بی ام و i3 94Ah

همراه با مجموعه باتری، سیستم شارژ i3 نیز بروز شده است. شارژر مخصوص جریان DC میتواند ظرف ۴۰ دقیقه باتری را به ۸۰ درصد ظرفیت خود برساند. این مقدار شارژ برای طی کردن مسافت ۱۰۰ مایلی کافی است. این میزان شارژ توسط یک شارژر سه فاز قدرتمند ۱۱ کیلو وات ساعتی اعمال میشود که میتوان آن را در پارکینگ نصب کرد.

بی ام و i3

بی ام و i3

باقی بخش های بی ام و i3 چندان تغییری نکرده است. پیشرانه این اتومبیل کماکان موتور الکتریکی است که توسط خود بی ام و تولید شده و بر روی محور عقب نصب میشود. با استفاده از موتور و باتری های ساخت بی ام و، خودروساز باواریا ادعا میکند که i3 به صرفه ترین خودروی تمام الکتریکی بازار بوده و در هر صد کیلومتر تنها ۱۲٫۶ کیلو وات ساعت انرژی مصرف میکند.

بی ام و i3 94Ah

بی ام و i3 94Ah

بی ام و i3 یک خودروی کاملا دوست داشتنی است اما خواسته به حقی است که انتظار داشته باشیم بی ام و کمی ابعاد آن را بزرگ تر در نظر میگرفت؛ به ویژه فاصله کم بین دو محور در هنگام رانندگی و در شرایط جاده احساس میشود. برای طولی کمتر از ۴ متر فاصله بین دو محور ۲٫۷۵ متر کاملا قابل قبول است اما اگر این ابعاد افزایش پیدا میکرد بی ام و میتوانست بر دو نقطه ضعف i3 غلبه کند؛ یعنی توانایی حرکت در مسیرهای ناهموار و دسترسی به صندلی های عقب.

بی ام و i3 94Ah

بی ام و i3 94Ah

در جاده های بی کیفیت لرزش در شاسی i3 به وضوح احساس شده و با توجه به فنرهای نسبتا خشک و محکم، این لرزش به اتاق و سرنشینان انتقال پیدا میکند. با افزایش سرعت شدت این لرزش های نیز بیشتر شده و چرخ های ۱۹ اینچی هم کمکی به بهبود اوضاع نمیکنند.

بی ام و i3 94Ah

بی ام و i3 94Ah

در نقطه مقابل در جاده ها و بزرگراه های صاف و هموار که عمده مسیرهایی است که انتظار داریم i3 در آنها حرکت کند، سواری آن بسیار نرم و راحت است. در چنین شرایطی است که این خودروی الکتریکی میتواند تمام قابلیت های دینامیکی خود را بروز دهد.

i3 حتی در حالت صرفه جویی در مصرف انرژی یا اکو (که حساسیت گاز کمتر شده و تهویه مطبوع از مدار خارج میشود) نیز از دینامیک و کارایی خوبی برخوردار است اما قطعا در حالت عادی تبدیل به یک اتومبیل چابک میشود. با حرکت تا سرعت ۳۰ مایل شما در محدوده بهینه مصرف انرژی قرار دارید؛ اما از آنجا که سوار یک بی ام و هستید معمولا وسوسه میشوید سرعت خود را به ۵۰ یا ۶۰ مایل برسانید که در آن صورت باز هم مصرف انرژی قابل قبول است. صدای جاده و باد به طرز تحسین برانگیزی عایق بندی شده است که در این میان تاثیر تایرهای باریک تر را نیز نباید فراموش کرد.

بی ام و i3 94Ah

بی ام و i3 94Ah

یکی از نقاط قوت بزرگ i3 توانایی بالای آن در بازیافت انرژی در هنگام ترمز و کند شدن حرکت است. در این هنگام با استفاده از اثر ترمزگیری و انرژی حاصله، موتورها تبدیل به ژنراتور شده و باتری را شارژ میکنند. بنابراین وقتی به چراغ قرمز برخورد کردید ناراحت نشده و به طور کامل ترمز کنید.

بی ام و i3 94Ah

بی ام و i3 94Ah

به عنوان یک خودرو، i3 ارتباط بسیاری خوبی با راننده برقرار میکند. موقعیت مناسبت صندلی راننده، سقف و شیشه های پانورامیک که دید بسیار خوبی بدست میدهد و نبود رابط های مکانیکی دست و پاگیر، به راننده کمک میکند که تمرکز خود را بر ترافیک شهری حفظ کرده یا از مناظر جاده لذت بیشتری ببرد. آزمایش انجام شده در جاده های برون شهری سرسبز جنوب آلمان و اتوبان های بزرگ و پهن این کشور صورت گرفت و در هر دو حالت رانندگی نرم و جذاب i3 قابل ذکر بود.

بی ام و i3 94Ah

بی ام و i3 94Ah

بی ام و i3 94Ah یک اتومبیل ارزان محسوب نمیشود. قیمت پایه این خودرو ۲۷۸۳۰ پوند میباشد. اگر تمایل به نصب یک موتور دو سیلندر بنزینی جهت افزایش مسافت طی شده دارید این قیمت به ۳۰۹۸۰ پوند افزایش خواهد یافت. نمونه اخیر با باک پر (که تنها به دو گالن نیاز دارد) و شارژ کامل باتری میتواند مسافت واقعی ۲۱۷ مایل را طی کند. اگر شما در حال حاضر صاحب یک دستگاه i3 هستید با پرداخت ۶ هزار پوند میتوانید آن را به نسخه ۹۴Ah ارتقا دهید. با این حال این قیمت شامل شارژر ارتقا یافته آن نخواهد شد.

بی ام و i3 94Ah

بی ام و i3 94Ah

به هر حال i3 با مجموعه جدید باتری و موتور الکتریکی که در تمام شرایط آب و هوایی بازدهی و کارایی خود را حفظ میکند میتواند یک اتومبیل مدرن، دوستدار محیط زیست و خوشدست باشد؛ البته اگر فضای کافی برای نصب تجهیزات شارژ در پارکینگ خود داشته باشید.

مشخصات بی ام و i3 94Ah 2016 :

قیمت : ۲۷۸۳۰ دلار

قدرت : ۱۶۸ اسب بخار در ۴۸۰۰ دور

گشتاور : ۱۸۴ فوت پوند

گیربکس : تک سرعته

وزن خشک : ۱۱۹۵ کیلوگرم

شتاب صفر تا صد : ۷٫۳ ثانیه

حداکثر سرعت : ۹۳ مایل بر ساعت

برد واقعی مسافت : ۱۲۴ مایل


اخبار خودرو ، بوگاتی پیش از این نیز جسته و گریخته درباره تولید کانسپت گالیبیر صحبت کرده بود اما به نظر میرسد این بار ماجرا جدی است.

مدیرعامل این شرکت در مصاحبه با مجله استرالیایی درایو، تایید کرد که بوگاتی مجددا امکان تولید یک سدان بر پایه کانسپت گالیبیر که در سال ۲۰۰۹ به نمایش درآمد را بررسی میکند.

بوگاتی گالیبیر

بوگاتی گالیبیر

ولفگانگ دورهیمر در این باره گفت : « در حال حاضر ما چهار ایده راهبردی را دنبال میکنیم. یکی از آنها گالیبیر است و در مورد بقیه الان نمیتوانم چیزی بگویم. »

بوگاتی گالیبیر

بوگاتی گالیبیر

دورهیمر هرگز نتوانسته علاقه خودش به تولید یک سدان چهار در را مخفی کند. وی در ابتدای سال نیز گفته بود : « فکر تولید یک لیموزین لوکس از ذهن من بیرون نمیرود. این ایده انقدر ذهن مرا درگیر کرده که ممکن است پروژه بعدی بوگاتی شود. »

بوگاتی گالیبیر

بوگاتی گالیبیر

دورهیمر اولین بار این ایده را در سال ۲۰۱۱ یعنی بازه اول مدیریتش بر بوگاتی، به طور جدی پیگیری نمود. در سال ۲۰۱۳ هیئت مدیره تغییر کرد و برنامه ها به طور کلی تغییر نمود. اما اکنون وی برگشته و طرح تولید سدان بوگاتی دوباره روی میز قرار دارد.

بوگاتی گالیبیر

بوگاتی گالیبیر

وی ادامه میدهد : « قلب من هنوز برای چنین اتومبیلی میتپد، چرا که ما ایده های انقلابی در تولید آن بکار خواهیم برد که تا کنون در هیچ خودروی تولید انبوهی در این کلاس مشاهده نشده است. من چند ایده مبتنی بر فناوری بر خودروی بعدی، یعنی گالیبیر دارم که مبنای آن زمانی که اولین بار مدیرعامل این شرکت بودم در ذهنم شکل گرفت. من معمولا در نمایشگاه های خودرو اطراف اتومبیل های لوکس میگردم تا ببینم آنها به من چه میگویند. نه تنها در زمینه ظرافت و لوکس بودن بلکه در زمینه فنی و تکنیکی. »

بوگاتی گالیبیر

بوگاتی گالیبیر

به نظر میرسد دورهیمر بخواهد به خط تولید بوگاتی تنوع ببخشد، که در حال حاضر تنها به تولید چیرون مشغول است. اما یک مقام اجرایی که خواست نامش فاش نشود در مصاحبه ای گفته است ما نمیخواهیم همه چیز را با تولید مدلی یک مدل دوم خراب کنیم. « در بوگاتی ایده های زیادی وجود دارد، اما ما نیازی به تولید چند محصول در خط تولید نداریم. به عنوان یک مهندس به شما میگویم وقتی مشغول اجرای یک ایده هستید بهتر است آن را تمام کرده و سپس به سراغ ایده بعدی بروید. » معنای این صحبت ها میتواند این باشد که تا اتمام تولید چیرون شاهد تولید گالیبیر نخواهیم بود.

بوگاتی گالیبیر

بوگاتی گالیبیر

شایعاتی وجود دارد که این بوگاتی روی پلتفرم MSB فولکس واگن تولید خواهد شد و یک اتومبیل موتور وسط متمایل به جلو میباشد. قیمت آن میتواند در حدود قیمت فعلی چیرون یعنی ۲٫۷ میلیون دلار باشد و با این قیمت باید انتظار تولید یک اتومبیل بسیار فراتر از سایر لیموزین های گروه فولکس واگن، مانند بنتلی مولسان را داشته باشیم. این فقط یک حدس است اما به احتمال زیاد میتوانید یکی از سه ایده راهبردی دیگر بوگاتی را تولید یک اس یو وی بدانید.


هوشمند امینی

سایت تحلیلی خبری اخبار خودرو


آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات