طرح جدید فروش هوندا CRV در ایران

شنبه 5 تیر 1395 12:00 ب.ظ

 اخبار خودرو ،هوندا CR-V جدید در راستای تکمیل کردن سبد محصولات هوندا به کشورمان وارد کشور شده است.

۲۵۲۲۲

مدل وارد شده به ایران، نمونه فیس لیفت شده نسل چهارم CR-V به شمار می رود که در سال ۲۰۱۵ توانست عنوان برترین شاسی بلند سال مجله موتور ترند را به خود اختصاص دهد. همچنین بد نیست بدانید که نسل چهارم CR-V به عنوان پرفروش ترین کراس اوور بازار آمریکا در سال ۲۰۱۴ شناخته شد.

CR-V در ایران رقبایی نظیر تویوتا RAV4، هیوندای سانتافه، میتسوبیشی اوتلندر و کیا سورنتو جدید را در مقابل خود می بیند. البته قیمت CR-V نسبت به رقبا بالاتر است.

یکی از مهمترین نکاتی که CR-V را بر سر زبان ها انداخته، عایق بندی عالی و بی صدا بودن کابین است و بدون اغراق می‌توان گفت که CR-V یکی از ساکت‌ترین کابین‌ها را در میان خودروهای هم کلاس خود دارد. صندلی های جلو به صورت برقی تنظیم می شوند و به گرمکن نیز مجهز شده اند.هوندا CR-V از یک پیشرانه ۲٫۴ لیتری مجهز به سیستم ECON یا همان رویاهای زمین بهره می برد، که با پیشرانه هوندا آکورد مشترک است. این پیشرانه ۴ سیلندر توانایی تولید ۱۸۵ اسب بخار را دارد. در مدل فیس لیفت ۲۰۱۵، پیک قدرت تولید شده در ۶۰۰ دور پایین تر و در دور ۶۴۰۰ تولید می شود. همچنین گشتاور نیز از ۲۲۱ نیوتن متر به ۲۴۵ نیوتون متر رسیده است

طرح جدید فروش هوندا CR-V در تیرماه ۹۵ :

t7kjbwmkg6rlp6q4jb88



 اخبار خودرو ، مدیرعامل شرکت جهان نوین نماینده نیسان ژاپن در ایران از آغاز پیش فروش خودروهای نیسان همزمان با عید سعید فطر خبر داد.

۲۵۲۲۰

جمشید حسینی با اعلام این خبر گفت: تصمیم داریم که چهار محصول نیسان جوک، X-trial، قشقایی و میکرا را در گام اول به بازار ایران عرضه کنیم.

وی با بیان اینکه پیش فروش خودروهای نیسان همزمان با عید سعید فطر آغاز خواهد شد، زمان تحویل این خودروها را از مهرماه امسال اعلام کرد.

حسینی همچنین در خصوص قیمت خودروهای نیسان اظهار داشت: تصمیم داریم این محصولات را با قیمت های خوب به بازار داخلی عرضه کنیم بطوریکه محصول “نیسان جوک” بین ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون تومان، “نیسان x-trial” بالای ۲۰۰ میلیون تومان، “نیسان قشقایی” زیر ۱۴۰ میلیون تومان و “نیسان میکرا” حدود ۸۰ میلیون تومان قیمت خواهد خورد.

مدیرعامل شرکت جهان نوین در پایان از علاقه مردم ایران به برند نیسان سخن گفت و اظهار امیدواری کرد که علاوه بر نیسان میکرا که قیمتی زیر ۱۰۰ میلیون تومان دارد در ادامه فعالیت این شرکت شاهد عرضه دیگر محصولات نیسان در این رده قیمتی به بازار باشیم.


اخبار خودرو ، به تازگی یک اتومبیل الکتریکی توانسته است ظرف مدت تنها ۱٫۵ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و برخلاف تصور همگان این خودرو یک تسلا نیست.

سریع ترین خودروی الکتریکی جهان

سریع ترین خودروی الکتریکی جهان

این رکورد اعجاب انگیز توسط اتومبیلی به نام « گریمسل » به ثبت رسیده که به وسیله گروهی از دانشجویان سوییسی ساخته شده است.

البته این رکورد زنی چندان هم جای تعجب نخواهد داشت اگر از جزییات آن مطلع شوید. این خودرو از یک بدنه فیبر کربنی که روی شاسی مونوکوک آلومینیومی سوار شده و تنها ۳۱ پوند وزن دارد بهره میبرد. در همین حال هر چرخ به یک موتور الکتریکی با قدرت ۵۰ اسب بخار متصل میباشد که توسط خود گروه دانشجویی ساخته شده است. در واقع این گروه بیشتر قطعات ماشین الکتریکی رو از نظر وزن و ابعاد طوری طراحی کردند که برای باتری های لیتیوم یون فضای کافی وجود داشته باشد.

در واقع دانشجویانی که گیمسل را ساخته اند عضو آکادمی موتور اسپرت زوریخ (AMZ) بوده و در مسابقات فرمولا دانشجو رقابت میکنند. فرمولا دانشجو رقابتی فشرده بین خودروهای الکتریکی و بنزینی است که در آن بیشتر بر مهندسی خودروها تمرکز میشود. این دانشجویان خودروهای تولیدی خود را بررسی هزینه ای به گروهی از کارشناسان میسپارند. اگر این خودروها هزینه ساختی بیش از حد استاندارد داشته باشد، گروه تولید کننده باید یک سرمایه گذار را برای تامین هزینه های ساخت متقاعد کند.

از آنجا تیم ها اتومبیل هایشان را برای ارزیابی عملکرد به پیست برده و در آزمون هایی مثل شتاب، حرکت در مسیری به شکل ۸ لاتین، حرکت اسلالوم و در نهایت آزمون استقامت ۱۳٫۶ مایلی محک بزنند. به دلیل مسائل ایمنی خودروها مانند مسابقات عادی در کنار هم رقابت نخواهند کرد. (اتومبیل های تولیده شده گران قیمت بوده و راننده های آن اکثرا دانشجویانی هستند که تجربه رانندگی کافی ندارند)

در فیلم زیر عملکرد این خودرو در بخش فنی و ثبت رکورد شتاب را مشاهده خواهید کرد (برای تماشای تست شتاب ۱:۴۵ ثانیه اول فیلم را رد کنید).


————————————————————————————-

سریع ترین خودروی الکتریکی جهان رکورد زد + فیلم


انتشار تصاویر جاسوسی از آئودی RS4 جدید

پنجشنبه 3 تیر 1395 01:39 ب.ظ

 اخبار خودرو ،RS4 قدرتمندترین عضو و همین‌طور پرچم‌دار خانوادهٔ A4 آئودی است. این سری اولین بار در سال ۱۹۹۹ معرفی شد و در نسل دوم که در سال ۲۰۰۶ به بازار آمد در دو نوع سدان و استیشن عرضه شد؛ اما در نسل بعدی که در سال ۲۰۱۲ معرفی شد آئودی RS4 را فقط به‌صورت استیشن ارائه کرد و نسخهٔ سدان آن را تولید نکرد. حال پس‌ از اینکه چندی پیش نسل پنجم A4 معرفی شد، آئودی در حال آماده‌سازی نسخهٔ RS4 این نسل بوده و تصاویر جاسوسی زیادی از آن منتشرشده است.

۱۰۳۹۶۲_۲۰۵

آئودی قصد دارد نسل جدید RS4 را به‌طور کامل متمایز از S4 طراحی کند و نمی‌خواهد برخلاف گذشته گرگی در لباس میش باشد. RS4 جدید همان ظاهری را خواهد داشت که از یک استیشن حدود ۵۰۰ اسب بخاری انتظار داریم. در رابطه با پیشرانه و قدرت نیز مدیر فنی سابق آئودی «Ulrich Hackenberg» در سال ۲۰۱۵ اعلام کرد که RS4 جدید ازلحاظ قدرت تطابقی با مرسدس بنز C63 AMG S که با پیشرانهٔ V8 قدرتی معادل ۵۱۰ اسب بخار دارد نخواهد داشت.

بااین‌حال طبق سیاست کوچک‌سازی موتورهای آئودی، در نسل جدید RS4 خبری از پیشرانهٔ ۴٫۲ لیتری V8 تنفس طبیعی نسل قبلی که ۴۵۰ اسب بخار قدرت داشت نخواهد بود و جای آن را یک پیشرانهٔ کوچک‌تر توربوشارژ خواهد گرفت. به‌احتمال‌زیاد این موتور همان موتور ۳ لیتری V6 متعلق به S4 خواهد بود که احتمالاً به یک توربوشارژر اضافه و یا شاید یک توربوشارژر برقی همانند مدل SQ7 مجهز خواهد بود. این نیروگاه قدرتی در حدود ۴۸۰ اسب بخار خواهد داشت که کاملاً در مقابل مرسدس بنز C63 AMG با ۴۷۰ اسب بخار و ب ام و M3 با ۴۲۵ اسب بخار قدرت قرار می‌گیرد.

خبر خوب برای کسانی که علاقه‌ای به استیشن‌ها نداشته و خودروهای سدان را دوست دارند اینکه آئودی قصد دارد در نسل جدید RS4 نسخهٔ سدان آن را مجدداً بازگرداند. انتظار می‌رود RS4 جدید در سال ۲۰۱۷ و پس از مدت کوتاهی از معرفی RS5 رونمایی شود. تصاویر جاسوسی که ملاحظه می‌کنید متعلق به RS4 جدید هستند و رندری که بر اساس آن‌ها طراحی‌شده نزدیک‌ترین تصویر به نسخهٔ نهایی و تولیدی RS4 است.


اخبار خودرو ،قرار است پرشیا خودرو نماینده رسمی خوردوهای بی ام و در ایران این مدل را در دو نسخه xDrive25i و xDrive20i به بازار عرضه کند.

در آیین معرفی   X1 مهندس صالحی، مدیر بازاریابی و فروش پرشیا خودرو به خبرنگاران گفت : شاید این مدل خودرو در بازه قیمتی خود رقیبی نداشته باشد و خودرویی در این رده و در این سگمنت وجود ندارد و سعی شده قیمت مناسبی برای این تازه وارد انتخاب شود.
 وی همچنین بازه قیمتی X1 جدید را بین ۳۱۵ تا ۳۳۰ میلیون تومان اعلام کرد .

۱۰۳۹۸۸_۵۱۵
بی ام و X1 مدل ۲۰۱۶ به پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندری مجهز شده که می تواند حداکثر ۲۳۱ اسب بخار و ۳۵۰ نیوتن متر را تولید کند و گیربکس ۸ سرعته خودکار استپ ترونیک روی آن نصب شده است.
شتاب این مدل ۶٫۵ ثانیه است و مصرف سوخت آن به صورت ترکیبی ۶٫۴ لیتر در هر صد کیلومتر است. از تجهیزات نصب شده روی این خودرو می توانیم به دکمه استارت، فرمان M، گرمکن صندلی ها، سیستم HUD برای نمایش اطلاعات روی شیشه، چراغ های گردشی جلو، سنسور پارک، کروز کنترل، سنسور نور و باران و رادار اشاره کنیم.

پرشیا خودرو اعلام کرده که از امروز پیش فروش این خودرو آغاز می شود و طی ۲۰ روز آینده اولین سری از این خودرو پلاک دریافت خواهند کرد.
۱۰۳۹۸۷_۷۱۰


اخبار خودرو ، دقیقا همان چیزی که در نسل قبلی میتسوبیشی میراژ احساس نمیشد ، نبود دینامیک رانندگی مناسب بود که موجب کاهش فروش این خودرو در سال های اخیر شده بود. اکنون بهترین زمان برای فیس لیفت میراژ است چرا که دو بازیگر جدید در این کلاس مثل کیا پیکانتو و هولدن اسپارک نیز وارد شده اند. به هر حال مسلما تلاش زیادی برای بهبود دینامیک رانندگی در میراژ پنج در شده اما باید دید آیا میتواند منتقدان را راضی کند ؟ برای درک این موضوع اجازه دهید کمی بیشتر به جزییات تغییرات انجام شده روی میراژ بپردازیم.

میتسوبیشی میراژ

میتسوبیشی میراژ

از لحاظ ظاهری جلو پنجره میراژ به همراه سپرهای عقب و جلو بازطراحی شده و تزیینات کرومی به جلوپنجره اضافه گردیده است. همچنین قالپاق های جدید برای آن طراحی شده است (بله. قالپاق! به یاد داشته باشید شما با یک خودروی ارزان قیمت طرف هستید که از ۱۲۲۵۰ دلار شروع شده و قیمت مدل ES آن به عنوان بالاترین رده تنها به ۱۴۲۵۰ دلار میرسد). برای این هاچ بک دو رنگ سفارشی نیز به قیمت ۵۵۰ دلار در نظر گرفته شده است. رنگ قرمز شرابی و رنگ نارنجی سانرایز (طلوع خورشید) که برای نمونه تست انتخاب شده است.

میتسوبیشی میراژ

میتسوبیشی میراژ

فراتر از این ظواهر میتسوبیشی ادعا میکند که فرمان پذیری میراژ را نیز اصلاح کرده که موجب متعادل شدن هندلینگ و راحتی سواری با آن گردیده است. در کنار بازنگری تعلیق خودرو، فرمان الکترونیکی آن نیز مورد تنظیم مجدد قرار گرفته و سیستم کمکی صعود در سربالایی به اضافه شده است. البته این بازنگری ها به ویژه در سیستم تعلیق بی ثمر نبوده اما به سختی میتوان گفت سواری میراژ جدید بسیار بهتر از مدل قبلی شده است.

میتسوبیشی میراژ

میتسوبیشی میراژ

در حالی که موتور اتومبیل تغییر چندانی نکرده، گیربکس به گونه ای تنظیم شده تا شتاب بیشتری را در زمان حرکت تامین کند. البته این تا حدودی درست است و موجب شده موتور بتواند سرعت خود را در حرکت حفظ کند اما گیربکس CVT وقفه های کوتاهی ایجاد کرده و تلاش میکند دور موتور را تا حد ممکن پایین نگه دارد که این موجب میشود در زمان نیاز به سرعت های بالا به ویژه در بزرگراه ها به معنای واقعی کلمه پدال گاز را فشار دهید.

میتسوبیشی میراژ

میتسوبیشی میراژ

داخل میراژ تغییر چندانی نکرده و در نتیجه به همان شکل پلاستیکی باقی مانده که احساس یک خودروی ارزان قیمت را به خوبی در شما ایجاد میکند. تودوزی صندلی ها تغییر کرده و جایگزین ظاهر یکپارچه مشکی قبلی شده است. سیستم پخش استریو سی دی و همچنین تلفن بلوتوث در میراژ حفظ شده که البته اگر قصد جفت کردن تلفن با این سیستم بلوتوث را دارید باید از صبر و تحمل بالایی برخوردار باشید.

میتسوبیشی میراژ

میتسوبیشی میراژ

شاید یکی از ویژگی های جالب و قابل توجه میراژ خاموش شدن چراغ ها همزمان با خاموش شدن اتومبیل باشد که البته این بدان معنی نیست که در زمان روشن شدن خودرو نیز چراغ ها خود بخود روشن گردند.

میتسوبیشی میراژ

میتسوبیشی میراژ

صندلی عقب میراژ کاملا جادار بوده و اساسا نشیمنگاه آن کاملا مسطح طراحی شده است. این بدین معنی است که حمایتی از سرنشینان (در سر پیچ ها) نخواهد کرد اما در عوض به علت هموار و یکدست بودن سطح نشیمن میتوان راحت تر سه سرنشین را در کنار یکدیگر جا داد.

میتسوبیشی میراژ

میتسوبیشی میراژ

بنابراین درحالی که فضای عقب قابل قبول است اما اگر نیاز به حمل چمدان های بزرگ و بارهای حجیم دارید که بیشتر از ۲۸۰ لیتر فضا اشغال میکنند، در صندوق بار دچار کمبود جا خواهید شد. میراژ فاقد کروز کنترل است، همچنین فاقد صفحه نمایش، دوربین دید عقب و سنسور پارک میباشد و در نتیجه کاملا برای بودجه های اندک تولید شده است. اما با استفاده از شش ایربگ (دو تا در جلو و چهار عدد در طرفین) محافظت کاملی از سرنشینان خود به عمل آورده و توانسته پنج ستاره از مرکز تست تصادف ANCAP در سال ۲۰۱۳ دریافت کند.

میتسوبیشی میراژ

میتسوبیشی میراژ

میتسوبیشی ۵ سال یا ۱۳۰ هزار کیلومتر ضمانت برای میراژ در نظر گرفته و در کنار آن تا پنج سال خدمات امداد جاده ای رایگان نیز انجام میدهد. این در حالی است که اکثر رقبا تنها ۴ سال یا ۶۰ هزار کیلومتر، محصولات خود را ضمانت میکنند.

میتسوبیشی میراژ

میتسوبیشی میراژ

در نهایت باید گفت ضمانت بسیار خوب و قیمت ارزان هنوز هم به اندازه کافی انگیزه ایجاد میکنند تا میراژ مدل ۲۰۱۶ خریداران خاص خود را داشته باشد و در شرایط اقتصادی فعلی این موضوع کاملا قابل درک است. اما اگر بخواهیم آن را وارد رقابت با کیا پیکانتو جدید یا هولدن اسپارک کنیم در حد همان خودروی ارزان قیمت شهری باقی میماند. در مجموع میراژ نسبت به قبل بهتر شده است اما هنوز با باقی خودروهای این کلاس فاصله دارد.


 اخبار خودرو -آیا شما از آن دسته افرادی هستید که از داشتن یک مرسدس AMG S63 کابریولت جدید راضی و خوشحال هستند ؟ یا برعکس گمان میکنید ۵۷۷ اسب بخار قدرت و ۶۶۴ فوت پوند گشتاوری که موتور V8 5.5 لیتری تویین توربوی آن تولید میکند کافی نیست ؟ اگر از دسته دوم هستید برابوس یک راه حل مناسب برای شما دارد که آن روی سکه را به شما نمایش خواهد داد.

تیونینگ سنگین برابوس روی مرسدس AMG S63 کابریولت

تیونینگ سنگین برابوس روی مرسدس AMG S63 کابریولت

به گزارش اخبار خودرو ، برابوس ۸۵۰ بی توربو کابریولت به ادعای برابوس سریع ترین و قدرتمند ترین کابریولت چهار نفره جهان است.

تیونینگ سنگین برابوس روی مرسدس AMG S63 کابریولت

تیونینگ سنگین برابوس روی مرسدس AMG S63 کابریولت

اگر به خاطر بیاورید برابوس قبلا این جادو را بر روی AMG S63 کوپه انجام داد و با بیرون کشیدن ۸۳۸ اسب بخار قدرت و ۸۴۸ فوت پوند گشتاور از موتور استاندارد ۵۷۷ اسب بخاری، آن را به طور قابل توجهی ارتقا داد. با این حال اگر شما تمایل دارید در هنگام حرکت لذت برخورد باد به صورت خود و تابیدن مستقیم آفتاب بر بدنتان را احساس کنید برابوس، S63 کابریولت را با ۶۲۰۰۰ مایل گارانتی برای شما آماده خواهد کرد.

تیونینگ سنگین برابوس روی مرسدس AMG S63 کابریولت

تیونینگ سنگین برابوس روی مرسدس AMG S63 کابریولت

برای شروع برابوس بدون فوت وقت به سراغ قلب تپنده این آلمانی رفته و یک جراحی کامل بر روی آن انجام داده است. در مرحله اول حجم موتور را از ۵٫۵ لیتر به ۵٫۹ لیتر افزایش داده که خود برابوس با رند کردن عنوان ۶ لیتری را به آن داده است. این کار با تراشکاری محفظه موتور و جا زدن سیلندرهای جدید به روش فورج ممکن شده است. در نتیجه میل لنگ، شاتون نیز با نمونه های جدید ماشین کاری شده تعویض شده اند.

تیونینگ سنگین برابوس روی مرسدس AMG S63 کابریولت

تیونینگ سنگین برابوس روی مرسدس AMG S63 کابریولت

توربوشارژر مخصوص برابوس به این موتور جدید ۵٫۹ لیتری اضافه شده و در نتیجه اتصالات اگزوز به طور کامل تعویض شده است که شامل منیفولد ها، مبدل های کاتالیزوری و سر اگزوز جدید میباشد. سر اگزوز جدیدی این موتور طنین صدای خود را مدیون آن است.

تیونینگ سنگین برابوس روی مرسدس AMG S63 کابریولت

تیونینگ سنگین برابوس روی مرسدس AMG S63 کابریولت

تمام این قدرت خارق العاده توسط گیربکس استاندارد هفت سرعته بنز به هر چهار چرخ انتقال می یابد. یک نکته در خصوص گشتاور وجود دارد و آن اینکه به گفته شرکت گشتاور عملی و اصلی تولید شده توسط این موتور ۱۰۶۹ فوت پوند میباشد که به دلیل رعایت قابلیت اطمینان به ۸۴۸ فوت پوند محدود شده است. اما همین گشتاور نیز برای رساندن شتاب صفر تا صد کیلومتر به کمتر از ۳٫۵ ثانیه و حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعت کافی است. در اینجا باز هم برابوس معتقد است موتور این هیولا قادر است آن را به سرعت های بالاتر نیز برساند، اما سرعت خودرو در حد استاندارد لاستیک ها محدود شده است.

تیونینگ سنگین برابوس روی مرسدس AMG S63 کابریولت

تیونینگ سنگین برابوس روی مرسدس AMG S63 کابریولت

همانطور که انتظار میرود برابوس جلوه بصری S63 را نیز همانند قابلیت های دینامیکی آن ارتقا داده و شاهد این مطلب استفاده گسترده از فیبرکربن در نقاط مختلف از جمله در لبه های سپر در جلو و عقب میباشد. رینگ های بزرگ ۲۱ اینچی بر روی این محصول به طور استاندارد نصب شده و میتوان با پرداخت مبلغ بیشتر رینگ های ۲۲ اینچی نیز سفارش داد. و سرانجام نشان برابوس نصب شده در جلو و عقب خودرو به شما یادآوری میکند با یک هیولای خشمگین روبرو هستید نه یک  AMG S63 معمولی.


معرفی کانسپت آکورا NSX EV مدل ۲۰۱۶

سه شنبه 1 تیر 1395 01:11 ب.ظ

 اخبار خودرو ،کانسپت آکورا NSX EV در مدل مفهومی جدیدش قرار است با استفاده از  یک کیت بدنه آیرودینامیک که شامل یک شکاف جلو، یک دیفیوزر عقب، و بال برجسته است و همچنین دارای یک فاسیا عقب، جلو پنجره سبک و رینگ هیا جدید بسیار سبک وزن با کارایی بالا  از مارک میشلن به خودرویی درست یابد که سه برابر خودرو های برقی کنونی قدرت ایجاد کند.

Acura-NSX_EV_Concept-2016-1024-02

طراحی و توسعه NSX تمام الکتریکی توسط دپارتمان R&D هوندا، انجام شده است و چهار موتور الکتریکی به شکل دو واحد موتور دوقلو (TMU) قدرت را به هر محور می‌رسانند. این سیستم توسط سازنده با عنوان “مغز ترکیبی اسپرت SH-AWD” توصیف شده است و توزیع گشتاور مستقل را برای هر چهار چرخ فراهم می‌کند.

این سوپراسپرت کانسپت دوستدار محیط زیست در ۲۶ ژوئن به همراه دو دستگاه NSX ویژه بهینه سازی شده، که از موتور بنزینی دو توربو V6 قدرت می‌گیرند در تپه‌های پایکس پیک حاضر خواهد شد و در یک تایم اتک یک به دو با آن‌ها جدال خواهد کرد.

معرفی کانسپت آکورا NSX EV مدل ۲۰۱۶


اخبار خودرو ، کاربرد هر ماشین شاید مهم ترین نکته باشد و به نظر رانندگان حرفه ای توسان به عنوان یک اسب بارکش خانوادگی ساخته شده است. اموری مثل عبور از ترافیک های سنگین شهری، رفت و آمد هر روز به سرکار، خریدهای روزانه و … کارهایی هستند که با توسان خیلی راحت آنها را انجام خواهید داد.

هیوندای توسان 2016

هیوندای توسان ۲۰۱۶

البته این موارد در زندگی امروزه نیازمند خودرویی با استخوان بندی مستحکم مانند هیوندای توسان است. ویژگی هایی مثل قدرت مانور، فضای داخلی زیاد و کیفیت ساخت بالا برای چنین اتومبیلی واقعا مهم است تا بتوان آن را برای استفاده روزمره انتخاب کرد و توسان در هرکدام از این موارد با اعتماد به نفس کامل وارد میشود. و به طور کلی بعد از تجربه سواری چند ماهه میتوانید آن را یکی از بهترین های کلاس خودش به شمار بیاورید.

هیوندای توسان 2016

هیوندای توسان ۲۰۱۶

در کل توسان یک ماشین خیلی خوش قیافه است که فضای داخلی زیاد داره بدون اینکه فضای بیرونی آن پهن و بدقواره شده باشد. این ماشین در شرایط رانندگی شهری بسیار کم اشتباه ظاهر میشود. بسیار راحت، با امکانات در دسترس و مهمتر از آن کاربردی؛ و در صورتی که به دنبال یک اس یو وی متوسط باشید به احتمال زیاد شما را کاملا راضی خواهد کرد.

هیوندای توسان 2016

هیوندای توسان ۲۰۱۶

البته همیشه در رانندگی مقداری هیجان هم نیاز است. مانند شتاب بالا در بزرگراه ها، طراحی جذاب داخلی، تجهیزات الکترونیکی مدرن و … . به طور خاص وقتی صحبت از این موارد میشود ذهن شما سمت گران قیمت ترین، لوکس ترین یا اسپرت ترین خودروهای این کلاس میرود اما توسان به شما ثابت میکند گزینه های بهتری هم وجود دارند.

هیوندای توسان 2016

هیوندای توسان ۲۰۱۶

هیوندای توسان را میتوانید به عنوان یک جایگزین محبوب برای IX35 در نظر بگیرید. اما رقبای سرسختی در این کلاس در مقابل توسان هستند که مزدا CX-5، تویوتا RAV-4، نیسان X-Trail و سوبارو فورستر از آن جمله اند.

هیوندای توسان 2016

هیوندای توسان ۲۰۱۶

قیمت این خودرو از ۲۷۹۹۰ دلار شروع میشود و ما برای تست یک هیوندای توسان اکتیو ایکس آبی رنگ به قیمت ۳۲۹۹۰ دلار تهیه کردیم (رنگ های متالیک را با ۵۹۵ دلار میتوان سفارش داد). این مدل بین نسخه ابتدای اکتیو و نسخه فول الیت، مجهز به گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک (۲۵۰۰ دلار گرانتر از گیربکس دستی) و دیفرانسیل جلو میباشد.

هیوندای توسان 2016

هیوندای توسان ۲۰۱۶

موتور استفاده شده در این نسخه مشابه نمونه گیربکس دستی است. یعنی همان موتور ۲ لیتری چهار سیلندر بنزینی با قدرت ۱۶۲ اسب بخار و گشتاور ۲۰۳ نیوتن متر که مصرف سوخت ترکیبی آن با ۷٫۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر اندکی بیشتر از نمونه گیربکس دستی است.

هیوندای توسان 2016

هیوندای توسان ۲۰۱۶

در فهرست تجهیزات استاندارد توسان رینگ های ۱۸ اینچی آلیاژی، چراغ های اتوماتیک، LED های روشنایی در روز، چراغ های مه شکن، سیستم کمکی تپه نوردی، کنترل ترمز در سرازیری، کروز کنترل، سنسور پارک و دوربین دید عقب، دو نقطه اتصال صندلی کودک، صندلی های چرمی و ریل های سقف؛ قابل مشاهده است.

هیوندای توسان 2016

هیوندای توسان ۲۰۱۶

با استفاده از صفحه نمایش هفت اینچی میتوانید سیستم صوتی مجهز به شش بلندگو را کنترل کنید، اتصالات USB و AUX را اجرا کنید یا تلفن همراه خود را به بلوتوث خودرو متصل نمایید. در این مدل هنوز اپل کار پلی نصب نشده و بنابراین نمیتوانیم در این خصوص اظهار نظر کنیم اما هیوندای اعلام کرده از ماه آینده نسخه های اکتیو و اکتیو X هم به این سامانه مجهز خواهند شد.

هیوندای توسان 2016

هیوندای توسان ۲۰۱۶

متاسفانه برای نسخه اکتیو ایکس سیستم چهار چرخ متحرک و هدایت ماهواره ای به صورت آپشن در نظر گرفته نشده و این دو گزینه مختص نسخه های الیت و هایلندر است. همچنین موارد دیگری مانند سنسور باران، صندوق پران هندزفری و تهویه مطبوع دو فصل با قابلیت تنظیمات مجزا در عقب و جلو نیز فقط برای نسخه الیت قابل سفارش است.

هیوندای توسان 2016

هیوندای توسان ۲۰۱۶

درون کابین، صندلی‌های چرمی راحت هیوندای توسان تکیه‌گاه مناسبی دارند و دسته‌ دنده نیز ظاهر قدرتمند و فوق‌العاده‌ای را در جلو ایجاد کرده است. کنسول وسط نیز بسیار مناسب پرداخته شده و حس و حال یک خودروی لوکس را القا می‌کند. در همین حال، در تریم لیمیتد، طراحی‌های بیشتری به پنل درها و کنسول اضافه شده است. ضمن اینکه، جاهای قرار دادن وسایل هم به وفور یافت می‌شوند. با استفاده نمایشگر لمسی هفت اینچی سیستم اطلاعات و سرگرمی، به راحتی می‌تواند به ابزارهای تنظیم‌کننده دسترسی یافت و به این منظور، در هنگام رانندگی در جاده، شاید حتی نیازی به نگاه کردن نباشد. همچنین برخی تجهیزات که معمولاً به کراس‌اورهای لوکس اختصاص دارند، در هیوندای توسان در دسترس قرار دارند؛ از جمله تهویه صندلی‌های جلو، گرم‌کن صندلی‌های عقب و ترمز اضطراری خودکار با سیستم حفاظت از عابران پیاده.

هیوندای توسان 2016

هیوندای توسان ۲۰۱۶

بسیاری از خودروهای مدرن با قابلیت باز کردن قفل به صورت غیرمستقیم، امکان باز شدن بدون دست درب عقب را فراهم می‌کنند. در این زمینه، هیوندای توسان پا را فراتر گذاشته است؛ صاحب خودرو، در حالی که کلیدها را در جیب خود دارد، تنها کافی است که برای چند لحظه در پشت کراس‌اور بایستد تا درب عقب به صورت اتوماتیک برایش باز شود. در نتیجه نیازی نیست که به‌عنوان مثال، کیسه‌های خرید را ابتدا زمین بگذارید و سپس در را باز کنید. هیوندای جنسیس و سوناتا نیز چنین قابلیتی دارند.

هیوندای توسان 2016

هیوندای توسان ۲۰۱۶

کسانی که چند روز با نسل جدید هیوندای توسان همراه باشند بدون شک این نکته را تایید میکنند که این خودرو کاملا ارزش مبلغی را که برایش پرداخت میکنید دارد. هیوندای توسان در کلاس اس یو وی های متوسط یکی از رقابتی ترین خودروهاست که قطعا رقیب سرسختی برای دیگر خودروهای این کلاس خواهد بود.


اخبار خودرو ، نسل آینده تویوتا پریوس هیبریدی به زودی با پنل های خورشیدی بر روی سقف در ژاپن و اروپا عرضه خواهد شد. این در حالی است که طبق قوانین ایالات متحده این فناوری جدید تا زمانی که آزمون های تصادف، ایمنی آن را در زمان واژگونی تایید نکنند در این کشور ارائه نخواهد شد.

نسل جدید تویوتا پریوس هیبریدی با صفحات خورشیدی

نسل جدید تویوتا پریوس هیبریدی با صفحات خورشیدی

طبق گفته های کوجی تویوشیما، مهندس ارشد پروژه پریوس؛ تویوتا در حال حاضر فناوری لایه های محافظ برای جلوگیری از خرد شدن سلول های خورشیدی در هنگام واژگونی را در اختیار ندارد. این سلول ها در بازار ژاپن زیر لایه ای از شیشه تقویت شده قرار دارند که قوانین ایمنی جاده ای آمریکا آن را فاقد امنیت کافی میدانند.

نسل جدید تویوتا پریوس هیبریدی با صفحات خورشیدی

نسل جدید تویوتا پریوس هیبریدی با صفحات خورشیدی

تویوشیما در رونمایی از این خودرو در ژاپن گفت : « ما میخواهیم این فناوری را در مدت تولید این نسل از پریوس بکار بگیریم. این امکان در بسیاری از مناطق آمریکا از جمله کالیفرنیا و آریزونا وجود دارد تا باتری های این اتومبیل به سهولت شارژ شوند. »

نسل جدید تویوتا پریوس هیبریدی با صفحات خورشیدی

نسل جدید تویوتا پریوس هیبریدی با صفحات خورشیدی

این سلول های خورشیدی میتوانند انرژی مورد نیاز باتری ها را در هنگام توقف فراهم کرده و در عین حال برق مورد نیاز روشنایی داخل خودرو، پنجره ها و تهویه مطبوع را نیز در هنگام حرکت تامین کنند. این فناوری بازدهی پریوس هیبریدی را بیش از ۱۰ درصد افزایش داده و به محض اینکه تویوتا بتواند هزینه تمام شده آن را کاهش دهد در سایر مدل ها نیز بکار گرفته خواهد شد.

نسل جدید تویوتا پریوس هیبریدی با صفحات خورشیدی

نسل جدید تویوتا پریوس هیبریدی با صفحات خورشیدی

نسل جدید پریوس هیبریدی که در آمریکا تحت عنوان پریوس پرایم شناخته میشود، اوایل پاییز امسال عرضه خواهد شد.


  • تعداد صفحات :3
  • 1  
  • 2  
  • 3  
هوشمند امینی

سایت تحلیلی خبری اخبار خودرو


آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات