کیا کادنزا مدل ۲۰۱۷ را ببینید

دوشنبه 31 خرداد 1395 02:54 ب.ظ

 اخبار خودرو ،از نظر طول کیا کادنزا همانند نسل گذشته است اما کمی عریض تر شده و ارتفاع آن نیز نسبت به گذشته کمتر شده است. همچنین فاصله بین دو محور این خودرو بیشتر شده که باعث شده نیم اینچ فضای پا برای سرنشینان عقب بیشتر شود.

۲۰۱۷-kia-cadenza-3_800x0w

در داخل کابین خودرو شاهد طراحی بسیار مدرنی هستیم که با متریالی با کیفیت تر نسبت به گذشته طراحی شده و در آن از سیستم صوتی UVO نیز استفاده شده است. همچنین تجهیزات مختلفی از جمله HUD، سیستم شارژ بدون سیم تلفن همراه، کروز کنترل هوشمند، سیستم هشدار خروج از خطوط، سیستم هشدار برخورد و یا سیستم صوتی Harmon Kardon قابل سفارش است.
روی این کره ای جدید و محبوب، پیشرانه ۶ سیلندر ۳٫۳ لیتری نصب شده که می تواند ۲۹۰ اسب بخار را به گیربکس جدید هشت سرعته خودکار روانه کند که نسبت به گیربکس ۶ سرعته قبلی سبک تر و هوشمندتر است.

ازنظر ایمنی نیز کادنزا با مجموعه‌ی کاملی از این سیستم‌ها عرضه می‌شود که ازجمله‌ی آن‌ها می‌توان به کروز کنترل هوشمند، هشدار برخورد جلو، ترمز اضطراری خودکار و هشدار خروج از خط اشاره کرد. دیگر سیستم ارائه‌شده در کادنزا سیستم تشخیص نقاط کور هوشمند است که برای اولین بار در این خودرو به‌کارمی‌رود.

 


اخبار خودرو ، مرسدس بنز نسخه هیبریدی S500 E را برای سال ۲۰۱۷ با قابلیت شارژ القایی روانه بازار میکند تا این خودرو را قادر سازد بدون اتصال به منبع تغذیه باتری های خود را شارژ کند.

مرسدس بنز S500 هیبریدی با قابلیت شارژ وایرلس

مرسدس بنز S500 هیبریدی با قابلیت شارژ وایرلس

فناوری به کار رفته در باتری های این اتومبیل هیبریدی مشابه همان روشی است که برای شارژ وایرلس گوشی های هوشمند استفاده میشود. اساس شارژ القایی بر مبنای دو سیم پیچ میباشد که یکی در خودرو و دیگری در صفحه ای که برای شارژ کردن در نظر گرفته شده قرار دارد. این صفحه میتواند به صورت محافظت شده در زیر زمین، به عنوان مثال در کف گاراژ نصب شود. با قرار گرفتن خودرو بر روی این صفحه میدان الکترومغناطیسی تشکیل شده و موجب انتقال انرژی الکتریکی خواهد شد.

هنگامی که خودرو در نزدیکی صفحه قرار بگیرد پیامی در داخل خودرو نمایش داده شده و شارژ توسط یک منبع ۳٫۶ کیلو وات ساعتی به طور خودکار آغاز میشود. مرسدس میگوید این سیستم جدید ۹۰ درصد بازدهی دارد و زمان شارژ در مقایسه به روش های مرسوم فقط اندکی افزایش خواهد یافت.

۵۰۰E 2017 نسخه به روز شده S500 هیبریدی فعلی است و از یک موتور بنزینی توربو در کنار توان التکریکی بهره میبرد. مدل جدید نیز همانند نمونه فعلی با استفاده نیروی الکتریکی به تنهایی قادر است مسافتی در حدود ۲۰ مایل را طی کند.


 اخبار خودرو ،این خودرو آنقدر پیشرفته است که شاید با تکنولوژی کنونی نتوان آن را ساخت؛با این حال  از جذابیت این خودرو کم نمی شود.

Rolls-Royce-103EX_Vision_Next_100_Concept-2016-1024-01

این خودرو که به اسم رویای رولز در ۱۰۰ سال آینده نامگذاری شده، به این معنی است که این شرکت در تلاش است ،این خودرو را تا ۱۰۰ سال آینده تولید کند.


بررسی MG GS ، دو رگه انگلیسی چینی

شنبه 29 خرداد 1395 11:39 ق.ظ

MG یک خودروساز اسپرت یا بهتر بگوییم یک اسپرت ساز است و این ویژگی را به خوبی در اس یو وی کوچک خود یعنی GS نیز اعمال کرده است.

MG GS

MG GS

MG GS یکی از اس یو وی های کوچک اروپایی است که اکنون در بازار خودروی کشور نیز در دسترس میباشد. اخبار خودرو شما را به خواندن این بررسی فنی دعوت میکند تا مشخص آیا این دو رگه انگلیسی چینی میتواند رقیب جدی برای خودروهایی مثل نیسان قشقایی باشد.

MG GS

MG GS

MG یک خودروساز اسپرت یا بهتر بگوییم یک اسپرت ساز است و این ویژگی را به خوبی در اس یو وی کوچک خود یعنی GS نیز اعمال کرده است. مالک چینی این برند که ابتدا قول داده به اصول و ریشه های این شرکت دست نزند، قیمت پایه این محصول را کمتر از ۱۵ هزار پوند اعلام کرده است.

MG GS

MG GS

قدرت GS برای یک اس یو وی در ابعاد نیسان قشقایی چندان هم بد نیست. در حالی که گفته شده به زودی یک موتور دیزل (برگرفته از MG 6) برای آن در نظر گرفته میشود فعلا تنها گزینه پیش رو موتور ۱٫۵ لیتری بنزینی است. و اگر به دنبال یک چهار چرخ متحرک هستید بهتر است به دنبال انتخاب دیگری باشید. با این حال قدرت این خودرو به کمک یک توربوشارژر به ۱۶۴ اسب بخار رسیده که میتوان آن را یکی از قدرتمندترین اس یو وی های کوچک در این بازه قیمتی دانست. سطح مناسبی از تجهیزات، ۵ سال ضمانت و فضای داخلی جادار از دیگر محسنات این اتومبیل است.

برخورد اولیه با اتومبیل خوب است. در ظاهر GS چیزی که آزار دهنده باشد به چشم نمیخورد به خصوص با وجود رینگ های کرومکاری شده ۱۸ اینچی که شکل منحصر به فردی دارند. اما داخل خودرو به جذابیت بیرون آن نیست. تعداد دکمه های زیاد کنسول وسط شما را به یاد پیانو میاندازد و چرم بودن پوشش روی داشبورد معلوم نیست و جنس آن به پلاستیک ارزان قیمت شباهت دارد. شاید دوام جنس بکار رفته در داخل کابین زیاد باشد اما قطعا جذابیت آن کمتر از رقبایش است. در کنسول وسط و درست زیر نمایشگر انبوهی از دکمه ها انسان را به یاد طرح های سال های گذشته میاندازد. به خصوص وقتی در هنگام حرکت قصد استفاده از این دکمه ها را داشته باشید تمرکزتان بر کنترل خودرو کاهش خواهد یافت.

MG GS

MG GS

به همین ترتیب سیستم سرگرمی ارتباطی نیز ابتدایی بوده و عملکردهای آن کمتر از رقباست. هرچند قابلیت اتصال به اندروید اتو یا اپل کار پلی از جمله نکات قابل توجه است. حداقل باید گفت سیستم کارآمد بود و ناوبری با آن به اندازه کافی آسان است. در GS فضای کافی برای سرنشینان جلو و عقب وجود دارد. تنها نکته ای که موجب آزردگی میشود ارتفاع بالای کف خودرو در عقب است که موجب میشود زانوهایتان بالاتر از چیزی که انتظار دارید باشد.

MG GS

MG GS

فضای صندوق بار مناسب است. نه تنها از نیسان قشقایی بزرگتر بوده بلکه تقریبا هم اندازه مزدا CX-5 یا کیا اسپرتیج میباشد و با خواباندن صندلی های ردیف عقب تقریبا یک فضای بار حجیم و مسطح در اختیار شماست. نکته منفی در این خصوص لبه های داخلی است که در هنگام باز کردن درب به چشم میخورند و به ویژه در هنگامی که چمدان یا اشیای بزرگ را بارگیری میکنید میتوانند مزاحم باشند.

MG GS

MG GS

بنابراین احتمالا طراحی داخلی چشمگیرترین بخش این اتومبیل نیست. اما اکنون تجربه رانندگی با آن فرا میرسد. جایی که قابلیت های اسپرتی MG ظهور میکند. قابلیت هایی که در جاده های هموار کاملا احساس شده و در جاده های خشن حتی بیشتر هم میشود. علی رغم فنربندی سخت اما پیچش بدنه خودرو در حد متوسط است. به عنوان مثال نیسان قشقایی در سر پیچ ها خیلی راحت تر عمل میکند. در GS نیاز به فرمان دادن زیادی برای ورود به پیچ ها احساس میشود اما جالب است که با این وجود خودرو کاملا طبیعی بوده و انتهای آن هیچ تمایلی به انحراف ندارد.

MG GS

MG GS

چیزی که به کمک فرمان می آید تقسیم وزن خوب و تعویض دنده نرم است. با این وجود وقفه بین تعویض ها زیاد بوده و موجب افت کشش موتور میشود که برای جبران آن نیاز به گاز دادن پس از تعویض دنده احساس میشود. اما این تنها مشکل موتور نیست. برخلاف بیشتر موتورهای بنزینی مدرن در دورهای پایین توان کافی وجود ندارد و شما برای اینکه از بیشترین قدرت ممکن استفاده کنید باید بیش از اندازه به موتور فشار وارد کنید.

MG GS

MG GS

با بررسی تمام جوانب، اینکه بخواهیم خرید GS را توصیه کنیم بسیار دشوار است. با قیمت نزدیک به ۲۰ هزار پوند (در مدل مورد آزمایش) طراحی داخلی بسیار ارزان به نظر میرسید، به اندازه کافی راحت نبود و روی جاده چندان سریع ظاهر نمیشد. در مقام مقایسه تجهیزات و امکانات نیز قشقایی جذاب تر خواهد بود. حتی کف قیمتی ۱۵ هزار پوند هم کمک زیادی به GS نکرده و گزینه هایی مانند داچیا (رنو) داستر و سانگ یانگ تیوولی کاربردی تر، راحت تر و به صرفه تر خواهند بود. روی هم رفته دوستانه باید بگوییم که GS یک فرصت از دست رفته برای MG تلقی میشود.

MG GS

MG GS

مشخصات MG GS :

قیمت : ۱۹۴۹۵ پوند

پیشرانه : ۴ سیلندر ۱٫۵ لیتری توربوی بنزینی

قدرت : ۱۶۴ اسب بخار در ۵۶۰۰ دور در دقیقه

گشتاور : ۱۴۸ فوت پوند در ۱۶۰۰ تا ۴۳۰۰ دور در دقیقه

گیربکس : شش سرعته دستی

وزن خشک : ۱۴۲۰ کیلوگرم

حداکثر سرعت : ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت

شتاب صفر تا صد : ۹٫۹ ثانیه

مصرف سوخت ترکیبی : ۵ لیتر در صد کیلومتر


معرفی پژو ۳۰۰۸GT مدل ۲۰۱۷

جمعه 28 خرداد 1395 12:20 ب.ظ

اخبار خودرو ،پژو ۳۰۰۸GT نمونه‌ای دیزلی و تا حدودی اسپرت است.این کراس اوور فرانسوی از یک پیشرانهٔ توربودیزل ۲ لیتری چهار سیلندر نیرو می‌گیرد که ۱۸۰ اسب بخار قدرت داشته و آن را از طریق یک گیربکس ۶ سرعتهٔ اتوماتیک به جاده منتقل می‌کند. بیرون خودرو نیز به‌تناسب افزایش قدرت آن تغییر کرده و کمی تهاجمی‌تر شده است که در کنار رینگ‌های ۱۸ اینچی ظاهر اسپرتی را به ۳۰۰۸ بخشیده است.

Peugeot-3008_GT-2017-1024-03

پژو ۳۰۰۸GT همانند نسخهٔ استاندارد با چراغ‌های LED و جلوپنجرهٔ اسپرت کروم شطرنجی عرضه می‌شود اما یک رنگِ جدیدِ منحصربه‌فرد و همین‌طور رنگ‌آمیزی دو رنگ بدنه صرفاً برای مدل GT ارائه می‌شود. در داخل نیز این خودرو با دو تریم چرم آلکانترا و ناپا و همین‌طور صفحه‌ آکپر دیجیتالی مسی‌رنگ عرضه می‌شود.

پژو اعلام کرده است که کل خانوادهٔ کراس اوور جدید ۳۰۰۸ را در نمایشگاه پاریس که اوایل اکتبر (مهرماه) برگزار می‌شود به‌صورت رسمی معرفی خواهد کرد.


اخبار خودرو ،فراری ۴۸۸ GTB یک سوپر اسپرت واقعی است که توجه هر کسی را بخود جلب می کند. این خودرو از یک پیشرانه ی ۳.۹ لیتری هشت سیلندر خورجینی استفاده می کند که به کمک دو عدد توربوشارژر توانایی تولید ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۷۶۰ نیوتون متر گشتاور را دارد.

نوویتک روسو توانسته قدرت این پیشرانه را به رقم فوق العاده ی ۷۷۲ اسب بخار و گشتاور آن را نیز به ۸۹۲ نیوتون متر افزایش دهد که بسیار بیشتر از اعداد کارخانه هستند.

۷۰۶۳۴۹٫jpg

این تیونر همچنین تغییراتی را در نمای ظاهری خودرو ایجاد کرده است که شامل استفاده از کیت بدنه ی آیرودینامیک و رینگ های جدید می شود. تغییرات در فراری ۴۸۸ GTB به همینجا ختم نمی شود و نوویتک روسو بر اساس سفارش مشتریان اقدام به شخصی سازی فضای داخلی خودرو نیز می کند.

نوویتک روسو در نمای خارجی خودرو تغییرات خیلی اساسی ایجاد نکرده است. اما بزرگ ترین تغییر در فراری ۴۸۸GTB این است که نوویتک روسو بدنه ی این خودرو را بطور کامل از الیاف کربن ساخته است. بدنه ی ۴۸۸GTB در جزئیات با نمونه ی استاندارد فراری تفاپت دارد و این شرکت با استفاده از ورودی های هوای جدید، رکاب های جانبی، دیفیوزر عقب و بالچه ی عقب ثابت خود، ظاهری خشن تر و تهاجمی تر به این سوپر اسپرت بخشیده است.

فراری ۴۸۸ GTB به ست کامل رینگ چرخ های ۲۱ اینچی سفارشی مجهز شده است. این رینگ ها در چهار رنگ شامل نقره ای، مشکی، ذغالی و سفارشی مختلف قابل سفارش هستند و بر روی آن ها از تایرهای با عملکرد بالا ساخت شرکت پیرلی استفاده شده است، این تایرها دارای ابعاد ۲۵۵/۳۰ ZR21 در جلو و ۳۲۵/۲۵ ZR21 در عقب هستند. با پرداخت مبلغ بیشتر، امکان سفارش رینگ ۲۲ اینچی نیز بر روی این خودرو وجود دارد که آن ها نیز از لاستیک ها پیرلی استفاده خواهند کرد.

برای اطمینان از عملکرد و کنترل مناسب خودرویی با چنین قدرت بالایی، نوویتک روسو، سیستم تعلیق این خودرو را نیز ارتقا داده است. این کمپانی اقدام به نصب اکسل جلوی ۱.۵۷ اینچی با تنظیم الکترونیکی و ست کامل فنرهای جدید روی فراری ۴۸۸ GTB کرده است.

نوویتک روسو هنوز قیمت رسمی برای این خودرو را اعلام نکرده است اما باید گفت که قیمت تمام شده ی این خودرو متغیر و وابسته به نوع تنظیمات و آپشن هایی است که مشتریان برای آن انتخاب می کنند.


 اخبار خودرو ، سانگ یانگ در حال برنامه ریزی برای تولید سه محصول جدید در سه سال آینده است که به اعتقاد این شرکت موجب سودآوری و افزایش ظرفیت تولید این شرکت به میزان ۵۰۰ هزار دستگاه در سال و فروش ۱۰ هزار دستگاه در انگلستان خواهد شد.

نسل جدید سانگ یانگ رکستون

نسل جدید سانگ یانگ رکستون

این شرکت در سال آینده نسل کاملا جدید ۴×۴ رکستون را عرضه میکند. این خودرو که پیش از این با کد Y400 شناخته میشد رقیب مستقیم هیوندای سانتافه در بازار خواهد بود. این شاسی بلند کره ای به دو موتور ۲٫۲ لیتری دیزل و ۲ لیتری توربوی بنزینی مجهز شده و از سیستم هایی مانند هشدار بین خطوط و ترمز اضطراری خودکار سود میبرد. قیمت آن نیز در زمان عرضه در انگلیس کمتر از ۳۰ هزار پوند خواهد بود.

در سال ۲۰۱۸ سانگ یانگ بر اساس شاسی رکستون اقدام به عرضه پیکاپی با کد Q200 خواهد کرد تا با فورد رنجر و تویوتا هایلوکس رقابت کند. این پیکاپ در دوگونه عرضه خواهد شد که فاصله بین محورها و طول قسمت بار در آنها متفاوت بوده و از موتوری مشابه رکستون استفاده خواهند کرد.

نسل جدید سانگ یانگ رکستون

نسل جدید سانگ یانگ رکستون

در ۲۰۱۹ خودروساز کره ای با جایگزین کردن مدل فعلی اس یو وی متوسط کوراندو با استایل کاملا جدید، کیا اسپورتیج و نیسان قشقایی را به چالش خواهد کشید. طراحی آن برگرفته از تیوولی بوده و با بهره گیری از تعلیق عقب چند اتصالی (مولتی لینک) بر روی شاسی مونوکوک کشیده تر تیوولی نیز سوار خواهد شد. مدیران شرکت در حال حاضر مشغول ارزیابی سه پیشنهاد طراحی برای این مدل ها موسوم به C300 هستند و طبق اظهاراتشان اگر میخواهند به برنامه زمان بندی شده برسند باید هرچه زودتر تصمیم بگیرند.

نسل جدید سانگ یانگ رکستون

نسل جدید سانگ یانگ رکستون

حضور در آمریکا نیز چندان دور نیست

وقتی کوراندوی جدید عرضه شد، جانگ سیک چوی مدیر عامل سانگ یانگ بر این عقیده بود که زمان عرضه چند مدل در آمریکا فرا رسیده است. وی میگوید : « برنامه C300 مستقیما برای بازار آمریکا در نظر گرفته شده و اکنون که ماهیندرا توانسته پینین فارینا را مالکیت خود دربیاورد ما نیز باید به دنبال نامی باشیم که به اعتبارمان بیافزاید. » به عقیده وی عرضه سالانه ۵۰ هزار دستگاه خودرو در آمریکا دور از دسترس نیست.


درها بالا! تسلا مدل X وارد میشود

پنجشنبه 27 خرداد 1395 01:31 ب.ظ

اخبار خودرو ، بالاخره تسلا مدل X با درب های عقب که باز شدن آن حالت بال شاهین را تداعی میکند برای فروش در انگلیس آماده شد. قیمت پایه این اس یو وی تمام الکتریکی ۷۴۴۸۰ پوند بوده و تحویل آن از اواخر ۲۰۱۶ آغاز خواهد شد.

تسلا مدل X

تسلا مدل X

در مدل پایه ۷۵D شما یک اس یو وی چهار چرخ متحرک (AWD) پنج نفره خواهید داشت که حداکثر سرعت آن ۲۰۹ کیلومتر و شتاب صفر تا صدش نیز ۶ ثانیه میباشد. سواری آن نسبتا جذاب بوده و با یک بار شارژ باتری های ۷۵ کیلو وات ساعتی میتوانید مسافت ۴۱۶ کیلومتر را بپیماید.

۹۰D نسخه بعدی خواهد بود که طبق اظهارات شرکت با باتری های ۹۰ کیلو وات ساعتی خود میتواند ۴۸۷ کیلومتر را پیموده و شتاب صفر تا صدی برابر ۴٫۸ و حداکثری سرعتی تا ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت داشته باشد. این مدل از تعلیق بادی برخوردار بوده و قیمت آن رقم قابل توجه ۸۲۷۸۰ پوند میباشد.

اگر از پس پرداخت رقم ۱۰۰۱۸۰ پوند برمی آیید، گل سرسبد این سری یعنی P90D از آن شما خواهد بود. هرچند برد این نمونه با ۴۷۰ کیلومتر اندکی کمتر از نسخه قبلی است اما با شتاب ۳٫۸ ثانیه ای خود عملا در حد یک سوپراسپرت در جاده ظاهر خواهد شد. این مدل به اسپویلر عقب اتوماتیک نیز مجهز خواهد بود. اگر ۸۷۰۰ پوند دیگر برای پکیج «لادیکاروس» بپردازید شتاب خودروی شما به ۳٫۲ ثانیه کاهش می یابد که این مقدار با فراری ۴۸۸ GTB قابل مقایسه خواهد بود. البته حداکثر سرعت در همان میزان ۲۵۰ مایل باقی خواهد ماند.

تسلا مدل X

تسلا مدل X

برای این اس یو وی پنج نفره، صندلی های ششم و هفتم به عنوان آپشن در نظر گرفته شده اند. شما میتوانید آنها را به ترتیب با پرداخت ۲۵۵۰ و ۳۴۰۰ پوند روی اتومبیل خود نصب کنید. البته در مدل پایه ۷۵D یک نکته وجود دارد و آن پرداخت مبلغ اضافی ۲۲۰۰ پوند است. از آنجا که صندلی های ششم و هفتم فقط روی تعلیق های بادی قابل نصب بوده و مدل پایه به طور استاندارد مجهز به آن نمیباشد، این هزینه برای افزودن تعلیق بادی دریافت خواهد شد.

شما میتوانید با پرداخت ۲۲۰۰ پوند سیستم خلبان خودکار تسلا را نصب کنید، با پرداخت ۳۹۰۰ پوند از طراحی داخلی حرفه ای برخوردار شوید، با پرداخت ۸۵۰ پوند پکیج زمستانی را تهیه کنید و با ۲۲۰۰ پوند سیستم صوتی خود را ارتقا دهید. تسلا همچنین پکیج ۶۵۰ پوندی پیشنهاد میدهد که با خرید آن میتوانید ظرفیت یدک کشی اتومبیل را افزایش دهید که البته نیاز به تعلیق بادی نیز دارد.


معرفی فورد کا پلاس مدل ۲۰۱۷

پنجشنبه 27 خرداد 1395 01:30 ب.ظ

اخبار خودرو ،فورد کا پلاس جدید پنج در که جایگزین فورد کا سه در ساخته شده بر اساس فیات ۵۰۰ می شود بر کاربرد و فضای داخلی متمرکز است تا پاسخ گوی مشتریان شود. این خودرو شبیه به فورد فیگو است که در هند به فروش می رسد و حتی در کارخانه فورد هند در سنند گجرات تولید و صادر می شود. هم چنین فورد تغییراتی را نیز برای این خودرو اعمال کرده تا با شرایط اروپا منطبق شود.

Ford-Ka_plus-2017-1024-01

ارتفاع سواری این خودرو کم تر از فورد فیگو بوده و شاسی جلوی باز مهندسی شده، فرمان، دمپرها و کمک فنرهای ارتقا یافته و نوار anti-roll جدید در جلوی آن تعبیه شده است. فورد هم چنین تایرهای low-rolling-resistance را برای بهره وری سوخت بهتر به همراه اسپویلر لبه جلوی کوتاه تر برای ایرودینامیک بهتر این مدل تعبیه کرده است.

فورد کا پلاس بر اساس پلتفرم خودروی کوچک جهانی فورد ساخته شده است. این خودرو کمی کوچک تر از فورد فیستا اما ۲۹ میلی متر بلندتر است. فورد ادعا می کند این خودرو دارای بهترین فضای سر و فضای پا برای سرنشینان عقب در کلاس خود است. این خودرو دارای ظرفیت صندوق عقب ۲۷۰ لیتر است که با تا شدن صندلی های عقب افزایش می یابد.

تجهیزات استاندارد این خودرو شامل شیشه جلو و آینه های کناریبرقی، شش کیسه هوا، قفل مرکزی، کنترل ثبات الکترونیکی و محدود کننده سرعت است. نسخه Zetec این خودرو دارای فرمان با روکش چرمی، کروز کنترل، صندلی های جلوی گرم شونده کنترل دمای خودکار، سیستم SYNC، رینگ های آلیاژی ۱۵ اینچی، شیشه برقی عقب، آینه های کناری گرم شونده و سنسورهای پارک عقب نیز هست.

فورد کا پلاس دارای موتور ۱٫۲ لیتری Ti-VCT چهار سیلندر بنزینی با قدرت ۷۰ و ۸۵ اسب بخار است. این موتور به گیربکس دستی پنج سرعت متصل شده و دارای میزان مصرف سوخت ۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و آلایندگی CO2 114 گرم در هر کیلومتر است.


جزییات بیشتر در خصوص پلتفرم الکتریکی بنز

چهارشنبه 26 خرداد 1395 01:38 ب.ظ

اخبار خودرو ، مرسدس بنز به تازگی جزییات بیشتری از خودروی تمام برقی خود منتشر کرده که از جمله آن برد بیش از ۳۰۰ مایلی آن است. بنز اعلام کرده است اتومبیل الکتریکی این خودروساز تا ‍‍پایان این دهه میلادی عرضه خواهد شد هرچند یک نمونه مفهومی از آن در سپتامبر در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۶ به نمایش در خواهد آمد.

پلتفرم الکتریکی بنز

پلتفرم الکتریکی بنز

این اظهارات بنز در اشتوتگارت همزمان با آزمایش های جاده ای بود که بر روی این پلت فرم جدید در حال اجراست. پلتفرم الکتریکی مذکور قرار است بر روی چندین مدل مختلف از محصولات این شرکت نصب شده و صرفا اختصاص به خودروهای تمام الکتریکی دارد (نه مدل های هیبریدی). پلتفرم الکتریکی جدید احتمالا بی شباهت به نمونه های استفاده شده در محصولات تسلا نخواهد بود. یک باتری لیتیوم یون در کف خودرو نصب خواهد شد که موتورهای الکتریکی محورهای جلو و عقب را تغذیه نماید. و همانطور که سازنده آن عنوان کرد پلتفرم جدید به چندین مدل شامل اس یو وی و سدان اختصاص خواهد داشت.

پلتفرم الکتریکی بنز

پلتفرم الکتریکی بنز

توماس وبر، مدیر بخش تحقیق و توسعه مرسدس بنز بیان کرد : « این حرکت نشان از تعهد ما برای تغییر رویکرد به سمت خودروهای الکتریکی است. ما سرمایه گذاری هنگفتی در خصوص حمل و نقل الکتریکی کرده و معتقدیم بازار هم اکنون برای این منظور آمادگی دارد. »

پلتفرم الکتریکی بنز

پلتفرم الکتریکی بنز

وی تاکید کرد که بنز طی دو سال آینده ۷ میلیارد یورو در فناوری های سبز سرمایه گذاری خواهد کرد. علاوه بر خودروهای تمام الکتریکی باتری دار، در خصوص توسعه اتومبیل های سلول سوختی و هیبریدی نیز هزینه خواهد شد. در پایان بنز اعلام کرد که ناوگان هیبریدی خود را در انتهای سال جاری با عرضه GLC350e کوپه و E350e گسترش خواهد داد.


معرفی رنو کولیو مدل ۲۰۱۷

چهارشنبه 26 خرداد 1395 01:37 ب.ظ

اخبار خودرو ،از نظر بصری، چراغ‌های تمام LED به همراه لامپ‌های روز روشن C شکل به چشم می‌آیند، به این موارد باید جلوپنجره‌ی بازطراحی شده و رکاب‌های ارتقا یافته را نیز اضافه کرد. ۴ سایه رنگ جدید شامل قرمز، خاکستری تیتانیوم، سفید صدفی و آبی اضافه شده‌اند. نمای خارجی نیز با انتخاب رینگ‌های جدیدی تکمیل می‌شود.

Renault-Clio-2017-1024-01

کلیو حالا در داخل کابین از مواد بهتری سود می‌برد و پوشش‌های کابین جدید هستند و توجه ویژه‌ای به کیفیت و دید بصری پلاستیک‌های بکار رفته صورت گرفته است.

پیشرانه‌ی جدیدی به دیگر قوای محرکه‌ی کلیو اضافه شده که نسخه‌ای ۱٫۵ لیتری و دیزلی است و توانایی تولید ۱۰۸ اسب بخار قدرت را دارد و به گیربکسی ۶ سرعته و دستی متصل شده است. پیشرانه‌ی بنزینی کلیو با ۱۱۸ اسب بخار قدرت نیز هم‌اکنون می‌تواند از این نوع گیربکس بهره‌مند شود.

کلیو ۲۰۱۷ می‌تواند با طرح خاکستری متالیک، غربیلک فرمان و دسته دنده پوشیده شده از چرم ناپ، تریم های داشبورد، پانل درب مخصوص و صندلی‌های چرمی مشکی/مشکی و سفید سفارش داده شود. تجهیزات استاندارد این خودرو عبارت‌اند از چراغ‌های جلوی LED، سیستم اطلاعات سرگرمی R-Link Evolution، سیستم صوتی Bose و دستیار پارک آسان. پیشرانه‌های این خودرو نیز از دو واحد بنزینی با ۸۹ و ۱۱۸ اسب بخار قدرت و دو نسخه‌ی دیزلی با ۸۹ و ۱۰۸ اسب بخار قدرت تشکیل شده‌اند. بسته به انتخاب مصرف‌کننده، گیربکس‌های دستی یا اتوماتیک دوکلاچه می‌توانند نیرو را به چرخ‌های جلو انتقال دهند.

رنو قبول سفارش‌ها برای این کلیو ۲۰۱۷ را از تابستان شروع خواهد کرد. در فرانسه، قیمت این سوپرمینی از ۱۵۴۱۰ دلار آغاز می‌شود درحالی‌که مدل سطح بالای Paris Energy dCi 90 EDC 29475 دلار قیمت خواهد داشت.


اخبار خودرو ،براساس گزارش‌های موجود، در سال ۲۰۱۵، ۱۳ برند خودروسازی جهان رکورد جدیدی را در زمینه فروش خودرو به نام خود ثبت کردند. سال ۲۰۱۵، با فروش بیش از ۱۷ میلیون خودرو در آمریکا نقطه عطف فروش خودرو پس از سال ۲۰۰۱ محسوب می‌شود.

دراین مطلب به بررسی ۱۰ خودروی محبوب وارداتی در آمریکا می‌پردازیم.

 

۱۰- هیوندایی سوناتا، ۲۱۳ هزار و ۳۰۳ دستگاه

hyundai-sonata

هیوندایی سوناتا، یکی از رقبای اصلی در بخش سدان‌هاست و در میان مجموعه خودروهای اروپایی، آسیایی در مقام بیستم فهرست قرار می‌گیرد. فروش این خودرو در مقایسه با سال ۲۰۱۴ (فروش ۲۱۳,۹۳۶ دستگاه) حدود ۱٫۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

۹- هیوندایی الانترا، ۲۴۱ هزار و ۷۰۶ دستگاه

hyundai-elantra

۲۴۱ هزار و ۷۰۶ دستگاه از خودروی جمع ‌و جور و مقرون به صرفه الانترا هیوندایی، در سال ۲۰۱۵ در خیابان‌های آمریکا دیده شد. به لطف بازطراحی‌های جدید در هیوندایی الانترا، فروش این خودرو با ۸٫۹ درصد افزایش از ۲۲۲ هزار و ۲۳ دستگاه در سال ۲۰۱۴ به رقم فوق رسید.

۸- نیسان روگو، ۲۸۷ هزار و۱۹۰ دستگاه

nissan-rogue

در بازار امروزی خودرو نیسان روگو یک SUV محبوب باقی مانده است. فروش این خودرو در سال ۲۰۱۵ نسبت به سال ماقبل آن حدود ۴۴٫۲ درصد رشد داشته و از ۱۹۹,۱۹۹ دستگاه به ۲۸۷ هزار و۱۹۰ دستگاه خودرو رسیده است.

۷- تویوتا راو۴، ۳۱۵ هزار و ۴۱۲ دستگاه 

toyota-rav4

این خودرو در سال ۲۰۱۴ در آمریکا ۲۶۷ هزارو ۶۹۸ دستگاه فروش داشت و با افزایش ۱۷٫۸ درصدی به فروش ۳۱۵ هزار و ۴۱۲ دستگاه در سال ۲۰۱۵ رسید.

۶- نیسان آلتیما، ۳۳۳ هزار و ۳۹۸ دستگاه

nissan-altima

بهترین فروش خودروسازی نیسان مدل آلتیما خلاصه می‌شود. این خودرو در سال ۲۰۱۵ در آمریکا ۳۳۳ هزار و ۳۹۸ دستگاه فروخته شد. فروش نیسان آلتیما در سال‌های گذشته تقریبا ثابت باقی مانده بود و در سال ۲۰۱۴ به میزان ۳۳۵ هزار و۶۶۴ دستگاه رسید.فروش این خودرو در سال ۲۰۱۴ نسبت به سال ماقبل آن حدود ۰٫۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

۵- هوندا سیویک، ۳۳۵ هزار و ۳۸۴ دستگاه

honda-civic-sedan

از نظر برخی نشریات تخصصی آمریکا نام خودرو سال را از آن خود کرد. در سال ۲۰۱۴ هوندا سیویک حدود ۳۲۵ هزار و ۹۸۱ دستگاه فروش کرد، اما در سال ۲۰۱۵ با افزایش ۲٫۹ درصدی فروش این خودرو به ۳۳۵ هزار و ۳۸۴ دستگاه رسید.

۴- هوندا CR-V، ۳۴۵ هزار و ۶۴۷ دستگاه

honda-cr-v

محبوب ترین کراس‌اوور و SUV این روزها به ویژه در آمریکا به شمار می‌آید. در سال ۲۰۱۴ حدود ۳۳۵ هزار و ۱۹ دستگاه از این خودرو در امریکا فروخته شد. اما این تعداد با افزایش ۳٫۲ درصدی در سال ۲۰۱۵ به ۳۴۵ هزار و ۶۴۷ دستگاه رسید.

۳- هوندا آکورد، ۳۵۵ هزار و ۵۵۷ دستگاه

honda-accord-sedan

با کاهش ۸٫۵ درصدی فروش در سال گذشته توانست، تعداد فروش خودروهایش در آمریکا را به ۳۵۵ هزار و ۵۵۷ دستگاه برساند. همین کاهش ۸٫۵ درصدی باعث شد تا هوندا به فکر ایجاد تغییرات بنیادین در آکورد بیفتد. در سال ۲۰۱۴، بیش از ۳۸۸ هزار و ۳۷۴ دستگاه از این مدل هوندا در آمریکا فروش رفت تا جایگاه ششمین خودروی پرفروش آمریکا را در سال ۲۰۱۵ از آن خود کند.

۲- تویوتا کرولا، ۳۶۳ هزار و ۳۳۲ دستگاه

toyota-corolla

کرولا یکی از محبوب‌ترین خودروهای وارداتی در آمریکا به شمار می‌آید و در سال ۲۰۱۴ فروش خود را به ۳۳۹ هزار و۴۹۸ دستگاه رساند. اما فروش این خودرو در سال ۲۰۱۵ با افزایش ۷ درصدی به ۳۶۳ هزار و ۳۳۲ دستگاه رسید.

۱- تویوتا کمری، ۴۲۹ هزارو ۳۵۵ دستگاه

toyota-camry

حتی اگر توجه اندکی به بازار خرید و فروش خودرو داشته باشید، در می‌یابید که تویوتا کمری در چند سال گذشته عنوان پرفروش‌ترین خودرو بازار آمریکا را به خود اختصاص داده است. کمری در سال ۲۰۱۴ حدود ۴۲۸ هزار و ۶۰۶ دستگاه در آمریکا به فروش رسیده و با ۰٫۲ درصد افزایش میزان فروشش را ۴۲۹ هزارو ۳۵۵ دستگاه، در سال ۲۰۱۵ رسانده است.


بررسی پورشه ماکان GTS ، اس یو وی کوچک پورشه

چهارشنبه 26 خرداد 1395 01:34 ب.ظ

اخبار خودرو - نشریه کار اند درایور اخیرا بررسی فنی در خصوص نسخه شش سیلندر GTS این پورشه منتشر کرده که اخبار خودرومطالعه آن را به علاقمندان به این برند آلمانی توصیه میکند.

پورشه ماکان GTS

پورشه ماکان GTS

پس از موفقیت اس یو وی کاین و ورود کراس اوور کوچک تر پورشه یعنی ماکان به بازار اکنون نوبت به توسعه این محصول رسیده که اولین گام آن ارائه نسخه GTS میباشد.ماکان GTS بین دو نسخه استاندارد و توربو قرار داشته و در آن بر قابلیت های دینامیکی تاکید فراوانی شده است.  در این آزمایش با ماکان GTS در کلرادو و گذر از کوهستان های پایکس پیک همراه شدیم تا توانایی های آن را در یک سفر نسبتا طولانی محک بزنیم.

پورشه ماکان GTS

پورشه ماکان GTS

قیمت پایه نسخه GTS 68250 دلار بوده و این در حالی است که شرکت عنوان کرده میانگین سفارش های ثبت شده برای GTS با توجه به آپشن های متعددی که برای آن در نظر گرفته شده ۸۸۰۰۰ دلار میباشد. این رقم با قیمت ۵۵۴۵۰ دلاری ماکان S تفاوت قابل توجهی دارد و البته نسبت به قیمت ۱۰۴۵۰۰ دلاری گران ترین نوع ماکان توربو چندان هم گران نیست. (قیمت پایه برای نسخه توربو ۷۷۰۵۰ دلار میباشد)

پورشه ماکان GTS

پورشه ماکان GTS

با این قیمت خریداران GTS موتور ۳ لیتری V6 توین توربوی S را دریافت میکنند که با اعمال تغییرات و تیونینگ قدرت آن به ۳۶۰ اسب بخار و گشتاورش به ۳۶۹ فوت پوند رسیده است که به ترتیب مقدار ۲۰ و ۳۰ بیشتر از موتور ماکان S است. در مقایسه با موتور ۳٫۶ لیتری نسخه توربو با قدرت ۴۰۰ اسب بخار و گشتاور ۴۰۶ فوت پوند انتظار میرود شتاب صفر تا صد GTS بین نسخه S و نسخه توربو قرار گرفته و رقمی در حدود ۴٫۴ ثانیه باشد. این عدد را مدیون گیربکس ۷ دنده اتوماتیک PDK با پدال های دستی است که با ۱۲۹۰ دلار میتوان پکیج کرونو را نیز برای آن سفارش داد. هرچند مدل ۲۰۱۶ مرسدس AMG GLA45 با ۳۷۵ اسب بخار سریع تر نشان میدهد اما هنوز بسیاری از قابلیت های پورشه باقی مانده است.

پورشه ماکان GTS

پورشه ماکان GTS

قابلیت های دینامیکی شاسی GTS از جمله نقاط قوت آن محسوب میشود و این مورد با توجه راحتی و آسودگی کامل پس از پشت سر گذاشتن ۱۶۵ پیچ تا نزدیک مسیر اصلی صعود پایکس پیک به خوبی مشخص میشود. فنرهای بادی و کنترل الکترونیکی کمک فنرها در GTS به طور استاندارد نصب شده است. سیستم تعلیق در سه حالت قابل تنظیم بوده و در مجموع نسبت به نسخه استاندارد ماکان ۴ اینچ پایین تر و ۱۰ درصد سخت تر است. همچنین یک میله ضد غلتش در عقب در ترکیب با سیستم قفل دیفرانسیل (قابل سفارش با مبلغ ۱۴۹۰ دلار) به هرچه متعادل تر شدن هندلینگ کمک میکند. سیستم AWD (چهار چرخ محرک) در تقسیم بهتر گشتاور و افزایش کشش خودرو نقش موثری دارد.

پورشه ماکان GTS

پورشه ماکان GTS

GTS  دیسک های ترمز بزرگ ۱۴٫۲ اینچی نسخه توربو با ۶ کالیپر پیستون قرمز رنگ را قرض گرفته است. ترمزها در پیچ و خم های مسیر کوهستانی به خوبی از پس مهار وزن دو تنی GTS برآمدند و به نظر میاید هزینه کردن ۸۱۵۰ دلار برای ترمزهای کربن سرامیکی به دور از عقل باشد. فرمان خودرو با موتور الکتریکی جدید و تغییر در تنظیمات به گفته پورشه یکی از تفاوت های محسوس بین GTS و نسخه استاندارد است اما به نظر ما از تند و تیزی ذاتی پورشه بی بهره است. با اینکه این فرمان احساسی که در رانندگی با ۹۱۱ به شما دست میدهد را ندارد اما باز هم برای یک کراس اوور قابل قبول است و به گفته پورشه در تمام مدل های ۲۰۱۷ تغییراتی در آن اعمال خواهد شد. تایرهای اسکرپیون ساخت پیرلی به همراه رینگ های ۲۰ اینچی RS اسپایدر چسبندگی به جاده را افزایش میدهند و البته در صورت تمایل رینگ های ۱۹ یا ۲۱ اینچی نیز در دسترس میباشد. تایرهای پیرلی حداقل در زمینه شتاب G توانسته اند GTS را به نسخه توربو نزدیک کنند و البته نباید از نقش شاسی در این زمینه غافل شد.

پورشه ماکان GTS

پورشه ماکان GTS

در این زمان سیستم های کنترل کشش و کنترل پایداری اجازه اندکی انحراف را میدهند که میتوان این سیستم ها را کاملا غیرفعال نیز نمود. در صورت انتخاب حالت اسپرت برای GTS واکنش ها نسبت به گاز، فرمان، تعلیق و گیربکس تیزتر میشود. اما با سفارش پکیج «کرونو» باز هم قابلیت های اسپرتی پورشه ماکان GTS افزایش یافته و کنترل آن فقط از عهده یک راننده حرفه ای ساخته است.

پورشه ماکان GTS

پورشه ماکان GTS

با وجود تمام این توضیحات نمیتوان بدون نشستن پشت فرمان به عمق قابلیت های ماکان GTS پی برد. کیفیت سواری به همان خوبی قبل است اما عملکرد کمک فنرهای قابل تنظیم موجب شده اتومبیل بر اثر ناهمواری های جاده لرزش داشته و سرنشینان این لرزش ها را احساس کنند. در تمام طول روز که در مسیر رودخانه پلت از کلرادو تا دنور در حرکت بودیم و از دو کوه پایکس پیک و مونت ایوانز گذشتیم GTS کاملا نرم و راحت بود. موقعیت راننده به گونه ای ایست که بر جاده اشراف کامل دارد و باز هم در غیر این صورت میتواند صندلی های چرمی را در هشت جهت به نحو دلخواه تنظیم کند. سیستم ارتباطی سرگرمی گوگل عالی کار میکند و اکنون به اپل کار پلی هم مجهز شده است، ماژول های ناوبری سفارشی با ۱۷۳۰ دلار و سامانه کانکت پلاس پورشه که خودرو به مودم LTE برای اتصال وای فای مجهز میکند با ۱۳۰۰ دلار قابل سفارش است.

پورشه ماکان GTS

پورشه ماکان GTS

در پایان هنوز هم به نظر میرسد ماکان GTS برای یک کراس اوور بیش از حد گران است. فضای بار آن محدود بوده و چهار سرنشین بزرگسال در آن کاملا احساس راحتی نمیکنند و لذت رانندگی آن نیز به اندازه یک سدان اسپرت با فضای داخلی بزرگتر نیست. انتقادهای ذاتی که به اس یو وی های پورشه وارد میشود اینجا نیز وجود دارد هرچند ماکان GTS در رانندگی شباهت بیشتری با یک پورشه دارد.


هوشمند امینی

سایت تحلیلی خبری اخبار خودرو


آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic