اخبار خودرو ،آئودی R3 را به یاد دارید؟ اولین خودروی سدانی که در نمایشگاه خودرویی پاریس در اواخر سال گذشته با زرق و برق و قدرت  ۴۰۰ اسب بخار ظاهر شد. به همین دلیل نسخه ۵۵ در این خودرو در کنار خواهر صندوق‌دار خود مورد غفلت قرار گرفت. اما اکنون آئودی مدل دوست داشتنی RS3 اسپورت‌بک را به نمایش درآورده است.

این خودرو در یک ارتقاء به یک موتور ۲٫۵ لیتری ۵ سیلندر توربوی آئودی مجهز شده که روی یک ساختار TT RS استقرار یافته است. در توسعه‌های صورت گرفتهRS3 هاچ بک خروجی نزدیک به ۴۰۰۰ اسب‌بخار یافته است.

این عدد معانی مختلفی دارد که از نظر ریاضی به معنای پشت سرگذاشتن مرسدس AMGمدل A45 با قدرت ۳۷۶ اسب‌بخار و شکست فوکوس RS با قدرت ۳۷۰ اسب‌بخار است.

با این اوصاف به نظر می‌رسد مدل‌های ارتقاء یافته آئودی RS3 هاچ بک به قدرتمندترین هاچبک روی زمین تبدیل شود.

آئودی ادعا می‌کند که مدل های جدید RS3 اسپورت‌بک در ۴٫۱ ثانیه به شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد. نمایش وضعیت نهایی این هاچ بک نشان دهنده دریچه‌های هوای اضافی در ساختار آن است. با تغییرات صورت گرفته این مدل جدید آئودی ارزشمندتر از نسخه‌های پیشین خواهد بود و به همین مناسبت ارزش  ۴۲ هزار پوندی برایش دور از انتظار نیست.

از طرفی امید است، موتور سبک‌تر شگفتی خوبی را برای آئودی RS3 رقم بزند. ساختار TTRSنیز در جایگاه مناسبی قرار گرفت.

بنز با ورود این عموزاده ژرمن خود احساس نگرانی خواهد کرد چرا که ائودی این بار نه تنها قدرتمندتر با گشتاور بیشتر بلکه سبک‌تر ظاهر شده و همان طور که ادعا می‌کند سریع تر از همه هاچ بک‌ها، همتای شاسی بلند تایپ F جگوار قدرت دارد.


به گزارش اخبار خودرو ،اگرچه هنوز هم ساخت یک پیکاپ تراک توسط برند لوکسی چون مرسدس بنز برای برخی‌ها عجیب و سنگین به نظر می‌آید اما تصاویر جاسوسی جدیدی که منتشر شده نشان می‌دهند این پیکاپ کماکان مراحل توسعه‌ای خود را طی می‌کند. جدیدترین تصاویر XX کلاس حتی نمایی بهتر از طراحی نسخه‌ی تولیدی را ایجاد می‌کنند.

اما پوشش مرسدس بنز در بخش جلو نتوانسته آن‌طور که بایدوشاید جلوپنجره را پنهان کند. در این بخش شاهد یک جفت میله‌ی افقی هستیم و حدس می‌زنیم که پوشش مرکزی جلوپنجره‌ نشان سه پر مرسدس را پنهان کرده باشد. چراغ‌های جلوی شیب‌دار این پیکاپ ظاهری اسپورت را ایجاد کرده‌اند.

در پروفایل جانبی می‌توانید شیشه‌ی جلوی به عقب کشیده شده‌ای را ببینید که این پیکاپ را شیک‌تر از دیگر رقبای حاضر در این کلاس کرده است. یک شیب اندک در ستون عقبی کابین نیز باعث شده تا طراحی خودرو از حالت جعبه‌ای بودن دور شود. حداقل در این خودرو نشانی از اگزوزهای یکپارچه با سپر موجود در کانسپت دیده نمی‌شود.

مرسدس X کلاس از همان پلتفرم و زیرساخت نیسان ناوارا و رنو آلاسکان استفاده می‌کند. هرچند مرسدس گفته که این پیکاپ از قوای محرکه‌ی داخلی شرکت استفاده خواهد کرد. یکی از کانسپت های رونمایی شده توسط مرسدس از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر توربودیزل استفاده کرده و به منظور بهبود قابلیت‌های آفرودی دارای سیستم چهارچرخ محرک و قفل‌های دیفرانسیل برای هر دو اکسل است. حداکثر ظرفیت محفظه بار این تراک ۱٫۱ تن بوده و قادر است تا ۳٫۵ تن وزن را بکشد.

مرسدس بنز سازنده‌ی این پیکاپ نخواهد بود. در واقع نیسان در بارسلونای اسپانیا پیکاپ X کلاس را برای بازارهای اروپا، استرالیا و آفریقای جنوبی خواهد ساخت. رنو نیز آن را در تأسیسات کوردوبای آرژانتین و برای بازار آمریکای جنوبی خواهد ساخت. ظاهراً ساخت این خودرو از سال ۲۰۱۸ آغاز خواهد شد بنابراین احتمال رونمایی از آن در اواخر امسال وجود دارد. نمایندگی انگلستان مرسدس بنز پیش از این پذیرای سفارش مشتریان برای این پیکاپ هستند.

مرسدس اعلام کرده در حال حاضر برنامه‌ای برای عرضه‌ی X کلاس در آمریکا ندارد. بازار پیکاپ تراک ها در آمریکا بسیار رقابتی بوده و ورود نسل جدید خودروهایی چون فورد رنجر به این معنی است که این وضعیت تغییر نخواهد کرد.

در نهایت گفته شده نسخه‌ی AMG این پیکاپ نیز عرضه نخواهد شد.


هوشمند امینی

سایت تحلیلی خبری اخبار خودرو


آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic