اخبار خودرو ،کسانی که معتقدند نیسان GT-R استاندارد بیش از حد معمولی است نگران نباشند چراکه نیسان تمرکز بیشتری روی نسخه‌ای جذاب‌تر از این خودرو داشته و آن را با پسوند Track Edition عرضه کرده است.

۲۰۱۷-nissan-gt-r-01-538x359

همان‌گونه که از نام خودرو مشخص است نیسان نسخه‌ی جدید GT-R را برای عملکرد بهتر در پیست بهینه‌سازی و مهندسی کرده است. علیرغم اضافه بهای ۱۲ هزار پوندی نسبت به GT-R پایه، مشخصات اساسی خودرو بدون تغییر باقی مانده‌اند.
زیر کاپوت خودرو همان پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳٫۸ لیتری توئین توربو با قدرت خروجی یکسان با نسخه عادی یعنی ۵۶۲ اسب بخار مشاهده می‌شود. این نیرو از طریق گیربکس دوکلاچه ی اتوماتیک به هر چهار چرخ انتقال می‌یابد. خب با فهمیدن این نکات شاید شگفت‌زده شوید که چرا باید بهایی اضافه‌تر نسبت به مدل معمولی پرداخت کنید. درحالی‌که قدرت و کارایی خودرو بدون تغییر باقی مانده اما تغییرات ارزشمندی به منظور توجیه این اضافه بها صورت گرفته است.

کلیدی‌ترین تغییر به سیستم تعلیقی مربوط می‌شود که از نیسموی ۱۴۹۹۹۵ پوندی قرض گرفته شده و در آن شاهد دامپرهای قابل تنظیم بیلشتین و میله‌ی ضد لغزش سبک‌وزن هستیم. از وزن خالص خودرو حدود ۲۰ کیلوگرم کاسته شده اما وقتی درباره‌ی خودرویی با وزن حدود ۱۸۰۰ کیلوگرم صحبت می‌کنید این مقدار ناچیز نشان می‌دهد؛ و البته اضافه پرداخت ۱۲ هزار پوندی برای دریافت یک سیستم تعلیق جدید اگرچه زیاد به نظر می‌رسد اما همین سیستم تأثیری شگرف بر سواری GT-R دارد.

ما این خودرو را در پیست Thruxton تست کردیم و تنها پس از طی یک پیچ فهمیدیم که به لطف پایداری و سفتی بالایی که سیستم تعلیق جدید به ارمغان آورده می‌توانید با سرعت بالایی در پیست مانور دهید.
GT-R استاندارد به خاطر آرامش و توانایی خود در عبور از پیچ‌ها شناخته شده اما نسخه‌ی Track حس یک خودروی معمولی به همراه کمی نرمی را دارد. نسخه‌ی ارتقا یافته‌ی نیسان برنامه ریزی شده تر بوده و چسبندگی مکانیکی بی‌نظیری دارد که همین امر به احساس دقت سیستم فرمان منتج شده است.

شاید مقایسه‌ی پهلو به پهلوی GT-R عادی و Track Edition بیش‌ازپیش تفاوت‌ها را نشان دهد اما این نسخه‌ی پیست نیسان نیز به‌طور عالی نشان می‌دهد که چیزی بیش از یک تلاش بازاریابی محسوب می‌شود. این خودرو در راه‌های کمی سفت و خشن و ناهموار سفت‌تر از نسخه‌ی عادی محسوب می‌شود.

به منظور تمایز بیشتر می‌توانید این خودرو را با درب صندوق و اسپویلر فیبر کربنی سفارش دهید. دیگر تغییرات بصری این خودرو دربردارنده‌ی صندلی‌های قرمز/مشکی ریکارو هستند اما اگر بخواهید می‌توانید آن‌ها را با نوع کربنی نیز سفارش دهید.

شکی وجود ندارد که نیسان GT-R Track Edition یک قدم روبه‌جلو نسبت به مدل معمولی بسیار توانا محسوب می‌شود هرچند که قدرت و پرفورمنس آن تغییری نکرده است؛ اما تا زمانی که همه‌روزه به پیست نمی‌روید احتمالاً پرداخت ۱۲ هزار پوند اضافی توجیهی نخواهد داشت. تغییرات صورت گرفته تنها در صورتی به چشم می‌آیند که خودرو را تحت‌فشار قرار دهید اما در جاده تفاوت‌های بین دو نسخه کمتر دیده خواهند شد.

مشخصات نیسان GT-R Track Edition

قیمت: ۹۱۹۹۵ پوند
پیشرانه: ۶ سیلندر ۳٫۸ لیتری توئین توربو
قدرت/گشتاور: ۵۶۲ اسب بخار/۶۳۷ نیوتون متر
گیربکس: ۶ سرعته دوکلاچه اتوماتیک، چهارچرخ محرک
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۲٫۸ ثانیه (تخمینی)
حداکثر سرعت: ۳۱۵ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: ۱۱٫۸ لیتر در هر صد کیلومتر